مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از تخلیه و بارگیری 335 هزار تن کالا و جابجایی 28 هزار نفر در مسیرهای دریایی مشترک ایران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 17 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمود صابری گزارشی ازعملکرد پنج ماهه نخست سال 95 در بندر تجاری لنگه ارایه کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 335 هزار و 437 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
 
وی ادامه داد: از این میزان، 334 هزار و 741 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 696 تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است که در بخش غیرنفتی افزایش 14درصدی به ثبت رسید.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه نیز خبر داد و افزود: 194هزار و 152 تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته، 17 درصد پیشرفت داشته است.
 
صابری از واردات 85 هزار و 802 تن کالای غیر نفتی و ترانزیت 31 هزار و 727 تن انواع کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد.
 
وی خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.
 
این مقام مسئول از کابوتاژ 20 هزار و 453 تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش 80 درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد و در ادامه گفت: امسال 643 تن صادرات و 15 تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید که کاهش 53 درصدی واردات مواد نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نقطه عطفی در عملکرد نفتی این مدت در بندرلنگه محسوب می شود.  
 
صابری مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را دو هزار و 96 فروند اعلام کرد و افزود: طی پنج ماهه نخست سال جاری، 27 هزار و 624 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 15 درصدی است.  
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان از رشد 89 درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری 399 TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار