عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: صنایع هرمزگان باید در رفع کمبودهای استان به ویژه در زمینه بهداشتی و درمانی و ورزشی به مانند دیگر استان‌های کشور کمک کنند.
کد خبر: ۲۹۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 17 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهران نجاتی اظهار کرد: در بسیاری از استان‌های کشور، صنایع به کمک توسعه شهری و رفع کمبودهای مورد نیاز جامعه از جمله کمبودهای بهداشتی و درمانی و ورزشی آمده‌اند اما در استان هرمزگان در حالی که قدمت حضور این صنایع بیش از دیگر استان‌ها است، شاهد اقدامی از سوی آنها نیستیم.
 
وی با بیان اینکه وزارت نفت در چندین استان نفت‌خیز کشور، بیمارستان و یا کلینیک‌های تخصصی ایجاد کرده است، افزود: در استان هرمزگان که یک استان نفت‌خیز بوده و بسیاری از مناطق غربی آن در محدوده چاه‌های نفت و گاز قرار داشته و یا در غرب شهر بندرعباس که چندین پروژه عظیم نفتی در حال اجرا و یا بهره‌برداری است، شاهد کوچک‌ترین اقدام و یا حمایتی برای رفع مشکلات استان نیستیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: صنایع برخی استان‌ها ضمن حمایت از ورزش و توسعه ورزش در سطوح مختلف آن به ایجاد اماکن ورزشی اقدام کرده‌اند اما در استان هرمزگان صنایع نه تنها کمکی به توسعه استان نمی‌کنند بلکه در موارد متعددی شاهد اخراج کارگران آنها و بروز مشکلات کارگری هستیم که بر مشکلات استان می‌افزاید.
 
نجاتی از عزم نمایندگان استان و استاندار هرمزگان و معاونین استاندار در زمینه تلاش برای رسیدن به راهکاری به منظور افزایش نقش‌پذیری صنایع در توسعه استان تقدیر کرد و گفت: مطالبه‌گری در این بخش یک حق برای مردم هرمزگان است و باید در این زمینه گام‌های جدی‌تری برداشته شود.
 
رئیس سابق شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: استانی که در طول سال یکی از پنج استان اول کشور در درآمدزایی است نباید برای اداره چهار تیم ورزشی با بحران مواجه باشد و این تیم‌ها گرفتار معضلات مالی باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: راهکار قانونی برای کمک صنایع به ورزش استان وجود دارد، صنایع استان باید درب مکان‌های ورزشی و امکانات و زیرساخت‌های ورزشی خود را به سوی مردم استان بگشایند و بخش بسیار ناچیزی از درآمد سالانه‌شان را صرف توسعه زیربناهای ورزشی و بهداشتی و درمانی در استان کنند.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند نیازهای توسعه‌ای همه مناطق کشور را تأمین کند، بنابراین باید مدیرانی که بر مسند شرکت‌های بزرگ و پردرآمد استان تکیه زده‌اند در خود احساس وظیفه کرده و به رشد و پیشرفت استان کمک کنند.
 
نجاتی یکی از دلایل اصلی کندی سرعت توسعه شهر بندرعباس و استان هرمزگان را نبود نگاه فراگیر و متوازن از سوی مدیران واحدهای کلان اقتصادی استان و مناطق آزاد و ...دانست و گفت: بندرعباس نباید تنها خوابگاهی برای کارگران صنایع و واحدهای صنعتی باشد بلکه باید مدیران صنعتی به فکر ایجاد زیرساخت‌های مناسبی به منظور استفاده نیروها و کارگرانشان از آنها باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار