رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد اشتغال هر چه بیشتر در کشور باید از واحدهای تولیدی موجود که فعال هستند، حمایت بیشتری شود.
کد خبر: ۲۹۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 17 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی تختی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران واحدهای تولیدی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین چالش‌های واحدهای تولیدی در سراسر کشور کمبود نقدینگی و مشکلات و معضلات مربوط به پرداخت مالیات و جرائم بیمه‌ای است که دولت یازدهم در این زمینه همکاری خوبی را با واحدهای صنعتی دارد و ما در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر مجموعه تدابیری برای رفع مشکلات این بخش هستیم.
 
وی با بیان اینکه تولید در هر کشوری به طور ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: لازمه رشد و پیشرفت تولید در هر جامعه‌ای حمایت منطقی و علمی از آن است و ما در قبال واحدهای تولیدی نوپایی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، مسؤولیم.
 
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بررسی برنامه ششم توسعه کشور، پیشنهاداتی درباره ایجاد تسهیلاتی برای برخی واحدهای تولیدی در حوزه اخذ مالیات و معافیت‌ها و بخشش‌های مالیاتی مطرح است که امیدواریم با اجرایی شدن قانون جامع مالیاتی کشور که در مجلس نهم نهایی و تصویب شده، مشکلات این بخش تا حدودی رفع شود.
 
هاشمی تختی با اشاره به وجود وضعیت رکود در بخش‌هایی از اقتصاد کشور، عنوان کرد: در شرایط رکود باید قوانین انعطاف‌پذیری لازم را برای عبور از این شرایط داشته باشند و لذا برخی از واحدهای تولیدی کشور که در وضعیت رکود دچار مشکل شده‌اند باید به نوعی به آنها کمک کرد تا از این وضعیت عبور کنند.
 
وی تشریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی کشورمان مقاومتی در برابر پرداخت مالیات و یا حق بیمه و امثال آن را ندارند اما به علت بروز مشکلات ناشی از رکود در جامعه با مجموعه‌ای از چالش‌ها مواجه شده‌اند که این وضعیت دشوار را برای آنها بوجود آورده است.
 
نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت اضافه کرد: انتظار بسیاری از واحدهای تولیدی و صنفی در سراسر کشور این است که سازمان امور مالیاتی در قبال دریافت مالیات از آنها، شرایط موجود اقتصادی کشور را در نظر گرفته و انعطافی در این زمینه به خرج دهد تا واحدهای تولیدی مجبور به تعطیلی نشوند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی و صنفی توان پرداخت کامل مالیات را در یک زمان مشخص ندارند و تقاضای تقسیط مبالغ مالیاتی را دارند و به نظر می‌رسد همکاری با آنها نه تنها می‌تواند به تحقق قانون مالیاتی کمک کند بلکه می‌تواند مانع از بروز مشکلات حقوقی و درگیری‌های قضائی ناشی از عدم پرداخت به موقع مالیات شود.
 
هاشمی تختی در پایان تأکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به طور عملی شاهد اجرای مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد رونق همه جانبه اقتصادی باشیم و باید هر فردی در هر جایگاهی خود را در قبال این مفهوم ارزشمند اقتصادی مسؤول بداند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار