عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات حاصل از سرشماری‌های ملی در کشور مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان ملی است.
کد خبر: ۲۹۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 17 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح بزرگ سرشماری سال 95 و اهمیت اطلاعات حاصل از این سرشماری در اتخاذ تصمیمات کلان ملی، اظهار کرد: مبنا و پایه اصلی هر تصمیم کلان ملی به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، آمار و اطلاعاتی است که هر پنج سال یک بار و یا در دوره‌های زمانی مختلف از مردم جمع‌آوری می‌شود و لذا جامعیت در این آمارها می‌تواند در اتخاذ مناسب تصمیمات کلان در هر بخش بسیار مؤثر باشد.
 
وی با بیان این که آمار حاصل از سرشماری‌ها در کشورمان در حوزه قانون‌گذاری نیز بسیار اثرگذار است، عنوان کرد: برای قانون‌گذاری مطلوب در مجلس شورای اسلامی نیز همواره به آمارهای رسمی و به دست آمده از منابع دقیق اتکاء می‌شود و بدون وجود آمار دقیق در هر حوزه نمی‌توان قانونی جامع در مورد آن تصویب کرد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارها همواره در ایجاد مؤفقیت‌های اقتصادی و اجتماعی تأثیر چشم‌گیری داشته‌اند و رشد شاخص‌ها در هر بخش نشانه میزان اثرگذاری اجرای برنامه‌های متنوع در جامعه بشمار می‌رود.
 
آشوری گفت: همکاری مردم در طرح سرشماری سال 1395 که از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور هستیم و داشتن اطلاعات پایه‌ای مناسب در زمینه‌های مختلف به جامعیت برنامه ششم کمک فراوانی خواهد کرد.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی بر دوش تک تک اعضای برگزار کننده سرشماری سال 1395 کشور در همه استان‌های کشور از جمله استان هرمزگان قرار دارد که با دقت نظر ویژه‌ای با پوشش حداکثری نسبت به انجام این سرشماری اقدام کنند تا مدیران عالی و اجرایی کشور بتوانند با اطلاعات درست و کاملی در مورد هر کدام از مناطق کشور تصمیم‌گیری کنند.
 
وی از مردم هرمزگان نیز خواست تا با همکاری دقیق و مسؤولانه با اجرای این طرح سرشماری بخصوص در مناطق روستایی استان، به رفع برخی مشکلات ناشی از کمبود و یا نبود آمار دقیق از جمعیت و میزان سکنه برخی مناطق کمک کنند تا روند توسعه استان در اثر نبود برخی اطلاعات پایه‌ای دچار نقصان نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار