عضو مجمع نمایندگان ادوار هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: عقب‌ماندگی مناطق ساحلی در برنامه ششم توسعه باید جبران شوند چرا که فرصت‌های اقتصادی فراوانی از این ناحیه از دست می‌رود.
کد خبر: ۲۹۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 17 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد جباری شامگاه 5 شنبه در جمع شماری از مردم غرب استان هرمزگان اظهار کرد: برنامه ششم توسعه فرصت خوبی است تا عقب ماندگی ناشی از غفلت در توسعه سواحل کشورمان جبران شود.
 
وی با بیان این که در طول سال‌های اخیر اقدامات و برنامه‌ریزی‎های خوبی در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در سواحل صورت گرفته و سیاست‌های کلان جمعیتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مؤید همین نکته است، افزود: جمعیتی که هم اکنون در سواحل جنوبی کشورمان مستقر هستند در مقایسه با جمعیت کل کشور میزان بسیار ناچیزی است که باید با توسعه امکانات و تجهیزات در این مناطق، جمعیت در سواحل و جزایر ایرانی خلیج فارس تقویت شود.
 
عضو مجمع نمایندگان ادوار هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در استفاده از مواهب دریا در طول چند دهه اخیر دچار یک غفلت بوده‌ایم در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه استفاده از ظرفیت سواحل‌شان اقدامات فوق‌العاده بزرگی انجام داده‌اند به طوری که اکنون اغلب شهرهای مطرح دنیا، شهرهای ساحلی هستند.
 
جباری ادامه داد: در کل طول ساحل بیش از 1500 کیلومتری ایران در خلیج فارس و دریای عمان و چندین جزیره بزرگ در خلیج فارس تنها یک یا دو شهر با جمعیت بیش از 500 هزار نفر وجود دارد و عمده شهرهای ساحلی در هرمزگان با مشکلات عمیق زیرساختی مواجه هستند و وزارتخانه‌هایی نظیر راه، نفت و نیرو که بیشترین بهره‌برداری از این استان‌ها را دارند، عملا در طول دهه‌های اخیر سرمایه‌گذاری همه جانبه‌ای در سواحل برای رفع مشکلات مردم نداشته‌اند.
 
نماینده سابق مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی، راه، آب، آب روستایی و ... در مناطق غربی استان هرمزگان، تصریح کرد: وضعیت امروز مناطق غربی استان را با یک دهه قبل نمی‌توان مقایسه کرد اما برای نقش آفرینی در اقتصاد منطقه خلیج فارس به زمینه‌سازی‌های هر چه بیشتر در سواحل هرمزگان نیاز داریم.
 
وی با بیان این که محدودیتی به لحاظ قانونی برای سرمایه‌گذاری در سواحل از سوی دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های مختلف وجود ندارد، اضافه کرد: موانع قانونی در این زمینه برای ایجاد ضمانت‌های حقوقی و مالی رفع شده است و در مجلس نهم با بررسی دقیق مسائل و مشکلات مطرح در این بخش، موانع این حوزه را به لحاظ قانونی رفع کرده‌ایم.
 
جباری گفت: منابع مالی برای توسعه مناطق ساحلی کشور وجود دارد چرا که درآمدهای ملی کلانی از سوی استان هرمزگان برای کشور تأمین می‌شود و اختصاص بخشی از آن حق مردم این منطقه است.
 
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس نهم عنوان کرد: برای رساندن هرمزگان به جایگاه واقعی‌اش در اقتصاد ملی و توسعه اقتصادی باید انسجام همه‌جانبه‌ای در پیگیری حقوق استان داشته باشیم و با یک حرکت جمعی در این راستا گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار