مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ادامه عملیات لایروبی با حجم ۲۱۶۲۴ متر مکعب در بندر جاسک خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 16 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد محسنی از پایان عملیات بازسازی و مرمت برج سیاه و سفید مکران در جاسک خبر داد و گفت: محوطه سازی، ساخت دیوار پیرامونی، انجام پی ورس، پیاده روسازی، انجام پرایمر، رنگ جوتن و روشنایی برج سیاه و سفید بندر جاسک به پایان رسید.
 
وی با اعلام اینکه اتمام این عملیات با اعتباری به مبلغ  ۲۰۰ میلیون تومان، عنوان کرد: این برج در راستای حفظ و استواری آثار و علایم کمک راهبری دریایی و تاریخ دریایی کشور، در جاسک از سوی بندر شهید باهنر از اردیبهشت سال جاری درحال مرمت بوده و درحال حاضراین پروژه به پایان رسیده است.

به گفته محسنی این بنا یکی از بناهای قدیمی است که مردم و دریانوردان منطقه با قراردادن مشعل های آتش با استفاده از چربی های فشرده حیوانی و روغن آبزبان غول پیکر که گاه به دست می‌آمد تردد شب را برای دریانوردان درمحدوده آبی جاسک آسان می‌کرد.

مدیر اداره بنادرو دریانوردی شهید باهنرخاطر نشان کرد:  کل پروژه های اجرا شده و در حال اجرا شامل لایروبی بنادر جاسک، سیریک و تیاب، برج سیاه و سفید جاسک، مداربسته و فیبر نوری جاسک و برج کنترل جاسک با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان آغاز شده است که ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون آن امسال هزینه شده است.

محسنی هم چنین از ادامه پروژه لایروبی در بندر جاسک خبر داد و گفت: کل حجم لایروبی اخیر ۲۱۶۲۴ متر مکعب بوده است و ادامه این عملیات به سرعت ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار