رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس گفت: قوانین حاکم بر مناطق آزاد، امكان رقابت را براي طلا فروشان بندرعباس ناممكن ساخته است.
کد خبر: ۲۹۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 16 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شهاب‌الدین کلانتری افزود: با توجه به اینکه فلزات گران بها از جنس ارز و پول هستند و حکم سرمایه دارند،  مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نخواهند شد و همانند قانون عدم شمول مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش ارز خواهند بود.

وی با بیان اینکه با توجه به ماده ٣ قوانين ماليات (بر) ارزش افزوده، ارزش افزوده ي مصنوعات طلا معادل اجرت ساخت آن مي باشد و محاسبه ماليات ارزش افزوده بر كل مبلغ فروش(طلا و اجرت) با اين ماده مغاير است، تصریح کرد: بندرعباس به واسطه نزديكي به منطقه آزاد قشم و اينكه طلا فروشان قشم معاف از دريافت ماليات ارزش افزوده مي باشند و ارائه مصنوعات حوزه خلیج فارس و هندي كه مورد سليقه مردم جنوب است، ممنوعيتي ندارد، امكان رقابت را براي طلا فروشان بندرعباس نا ممكن ساخته است.

کلانتری  تصریح کرد: برخلاف ريزش تعداد واحد هاي صنفي بندرعباس ،طلافروشها ي قشم از ابتدا ي اجراي ماليات ارزش افزوده در سال 89 و مبارزه با فروش مصنوعات خارجي در بندرعباس چندين برابر شده است.

وی افزود: همجواری شهر بندرعباس با منطقه آزاد قشم سبب وارد آمدن فشار اقتصادی زیادی به صنف طلافروشان شده به طوری که مردم ترجیح می‌دهند تا طلا را از طلافروشی‌های قشم خریداری کنند چون بخشودگی مالیاتی بر اصناف این جزیره وجود دارد اما طلافروشان بندرعباس مجبور به دریافت مالیات ارزش افزوده از مردم به ازای هر گرم طلای خریداری شده هستند و این تفاوت قیمت باعث به تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها و رکود در کاسبی دیگر طلافروشان شهر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس از نمایندگان ملت خواست تا در مورد وضعیت اصناف مستقر در شهرهای نزدیک به مناطق آزاد که باید اختلاف قیمت با این مناطق را متحمل شوند، فکری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس با پیشنهاد اینکه در حمایت از حقوق مصرف کننده و رونق کسب و کار، از مردم ماليات ارزش افزوده دريافت نكنيم، اظهار کرد: این عامل سبب خروج از ركود شديد و همچنين امكان رقابت با منطقه آزاد قشم مي شود و آماده ايم سالانه مبلغي بابت ماليات ارزش افزوده به عنوان حقوق دولت  توافق كنيم.

وی در پایان با بیان اینکه اميد آن داريم با حمايت هاي مالي و معنوي مسؤلين استاني امكان راه اندازي كارگاه هاي طلاسازي در استان بوجود آيد، اضافه کرد: با استخدام  كارگران مجرب هندي ،پاكستاني و .. امكان انتقال دانش ضمني و هنر ساخت مصنوعات طلاي مورد سليقه مردم جنوب را به هنرمندان ايران فراهم می کنیم و بدين ترتيب علاوه بر تامين نياز و سليقه مردم جنوب كشور از واردات طلاي خارجي هم كاسته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار