ایران هنوز هیچ یک از ظرفیت های نظامی خود را رو نکرده و آنها گمان می کنند، ما را می شناسند و اگر هوس کنند، با ما دست و پنجه نرم کنند، آنگاه ضربات اساسی را از نیروهای دریایی ما خواهند خورد؛ بنابراین، توصیه من این است که ماجراجویی نکنند.
کد خبر: ۲۹۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 14 September 2016
در روزهای گذشته، بار دیگر رویارویی نیروهای ایرانی با نیروهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس خبرساز شده و آخرین آن نیز مربوط به گزارش فاکس نیوز است که گفته: روز شنبه، ایرانی‌ها دو هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا را در نزدیکی قلمرو دریایی ایران در خلیج فارس به حمله تهدید کرده اند.
 
به گزارش «تابناک»، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به فاکس نیوز گفته اند، روز شنبه، دهم سپتامبر، یک هواپیمای « پی -۸ پوسیدون» به همراه ۹ خدمه و یک «ای پی-۳ ایری» به همراه ۲۴ خدمه در مأموریتی در ۱۳ مایلی سواحل ایران (تنگه هرمز) در حال پرواز بودند که در جریان پرواز این هواپیما‌ها، نیروهای نظامی ایران به این دو هواپیما هشدار دادند، یا تغییر مسیر داده و یا با خطر سرنگونی مواجه خواهند شد.
 
اما این ادعای آمریکایی ها با واکنش سردار مسعود جزایری مواجه شد و وی در پاسخ به این ادعاها اظهار داشت: رفتار جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد، در چارچوب مقررات بین المللی است.
 
او افزود: شناورهای جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل بر قوانین و مقررات بین المللی، همواره بنا بر استانداردهای تعریف شده عمل می کنند؛ بنابراین ادعاهای مطرح نه تنها واقعیت ندارد، بلکه ناشی از ترس آنها از اقتدار رزمندگان جمهوری اسلامی ایران است.
 
در همین ارتباط، منصور حقیقت پور، مشاور امنیتی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اهداف آمریکایی ها در منطقه به ظاهر تأمین امنیت مسیر انرژی برای نوکران خود در اطراف خلیج فارس است؛ فارغ از اینکه اگر این منطقه را به حال خود بگذارند، منطقه خود قادر است به بهترین نحو این منطقه را اداره کرده و امنیت آن را نیز با بهترین روش ها و کامل تأمین کنند.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم گفت: آمریکایی ها تا کنون ثابت کرده اند به هیچ وجه نمی توانند در جایی که هستند، امنیت آن را تأمین کنند؛ برای نمونه، حضور آمریکایی ها در عراق، باعث بی ثباتی و از بین رفتن امنیت در این کشور و همچنین حضور آنها در افغانستان نیز باعث بروز نا امنی شدید شد، به گونه ای که حتی عروسی و عزای مردم نیز در این کشور امنیت ندارد، تا چه رسد به اینکه شهرها امنیت داشته باشند.
 
حقیقت پور افزود: امریکا باید این را بفهمد و اجازه دهد، مردم خودشان امنیتشان را برقرار کنند. امروز اقتدار نظامی ایران در آب های خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگر، برای همه اثبات شده و مانند یک ستون مستحکمی در منطقه است و علاوه بر ایران، کشورهای دیگر هم می توانند با اتکا به این نیرو از ظرفیت آن استفاده کنند.
 
وی گفت: آمریکا نیز باید این اقتدار نظامی در خلیج فارس را بپذیرد و بر پایه این اقتدار عمل کند. آمریکایی ها سعی نکنند در منطقه ما آرتیست بازی راه بیندازند و یا بخواهند ماجراجویی کنند. آنان تا کنون چندین بار اقدامات ماجراجویانه انجام داده اند و حاصلی جز خفت نصیبشان نشده است.
 
مشاور امنیتی رئیس مجلس گفت: آمریکایی ها باید شرایط منطقه را رعایت کنند. ایران به حفظ پهنه دریایی خود ملزم است و اجازه نمی دهیم، ذره ای نفوذ در این منطقه شکل گیرد. هر که می خواهد در این آب ها باشد، باید این حساسیت ایران را درک کرده و مسیر تردد خود را بر پایه این وزن تنظیم کند.
 
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها آمادگی جنگ با ایران را ندارند، گفت: تحرکات آمریکایی ها در این منطقه به دلیل این است که ظرفیت های بیشتری از نیروهای دریایی ما را بسنجند. در واقع اینها می خواهند قابلیت، چابکی و قدرت مانور ما را ارزیابی کنند.
 
وی در ادامه افزود: اما این در حالی است که آنها نمی دانند، با چه قابلیت چابک و نامتقارنی روبه رو هستند. ما اثبات کردیم که در جنگ های نامتقارن پایه های جنگ را بلدیم، در حالی که آنها بویی از آن نبرده اند. نیروهای ما می توانند با ظرفیت کوچک، چریکی و چابک خود به اهداف بزرگ آنها در منطقه حمله کنند؛ اما آنها با تشکیلات بزرگ و سنگین خود حتی نمی توانند به اهداف کوچک ما نیز نزدیک شوند.
 
حقیقت پور در پایان یادآور شد: ایران هنوز هیچ یک از ظرفیت های نظامی خود را رو نکرده و آنها گمان می کنند، ما را می شناسند و اگر هوس کنند، با ما دست و پنجه نرم کنند، آنگاه ضربات اساسی را از نیروهای دریایی ما خواهند خورد؛ بنابراین، توصیه من این است که ماجراجویی نکنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار