پاکزاد:
تابناک: رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در مرغداری ها به ۳ هزار و ۳۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است و در سطح عرضه بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا شش هزار تومان است.
کد خبر: ۲۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 29 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، بهزاد پاکزاد اظهار داشت: در زمان حاضر به علت تخلف در واحدهای مرغداری استان هایی همچون مازندران و گیلان در جوجه ریزی و تعدی از سهمیه، با فراوانی تولید مرغ در استان مواجه شدیم که این موضوع باعث شده مرغ ها در حال فربه شدن در کشتارگاه باشند و روی دست مرغداران بمانند.

وی بیان داشت: به دلیل فراوانی مرغ با کاهش قیمت مرغ زنده مواجه شدیم که هم اکنون فاجعه ای در خانواده مرغداران گوشتی به وجود آمده است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان گفت: معاونت امور پشتیبانی دام استان تنها زیر بار خرید مرغ های کوچک می رود چراکه مرغ بزرگ به دلیل اینکه زمان زیادی را برای انجماد می طلبد در معرض آلودگی بیشتری هم قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر اینکه در مرغداری ها با معضل تولید زیاد جوجه ریزی و مرغ مواجهیم، شاهد وارد شدن مرغ مازندران به شهرهای استان اصفهان از جمله اردستان هستیم که به قیمت پائین تر از قیمت مرغ تولیدی استان به فروش می رسد.

پاکزاد با اعلام اینکه مشخص نیست چه کسی وارد کننده مرغ مازندان به اصفهان است، گفت: با توجه به اینکه تخطی استان هایی همچون مازندران وگیلان سبب به چالش افتادن مرغداران کل کشور و از جمله اصفهان شده است بنابراین باید این استان ها توبیخ شوند و حداقل بین شش ماه تا یکسال اجازه جوجه ریزی به واحدهای تولیدی آنها داده نشود.

وی در ارتباط با صادرات مرغ اعلام کرد: زمانی می توانیم اقدام به صادرات مرغ کنیم که این روند به شکل مستمر باشد و اینگونه نیست که در زمان حاضر که مرغ بیش از نیاز داخل است صادرات انجام بگیرد و در مقطعی که مرغ نیست، این اقدام انجام نگیرد.

رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان با اعلام اینکه معاونت پشتیبانی امور دام به دنبال فرهنگ سازی استفاده از مرغ کوچک است، گفت: در حال حاضر مرغ های بین یک کیلو تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم از مرغداران خریداری و در بازار عرضه می شود.

وی اظهار داشت: معاونت امور دام و دامپزشکی های استان های متخلف نیز در این مورد و ماندن مرغ ها روی دست مرغداری ها مقصر هستند و باید توبیخ شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار