پايان مهماني عروسك‌ها در آذربايجان‌غربي
جشنواره نمايش عروسكي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان‌غربي گروه‌هاي برتر نمايش خود را معرفي كرد.
کد خبر: ۲۹۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 05 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، هيأت داوران مرحله استاني هفدهمين جشنواره نمايش عروسكي كانون در آذربايجان‌غربي، طي بيانيه‌اي ضمن معرفي منتخبان اين دوره از رشد قابل توجه فعاليت در اين زمينه ابراز خرسندي كردند.

هيأت داوران اين مرحله از جشنواره متشكل از علي ضيايي، زهرا آب سوران و اسرين ابراهيمي در بخشي از بيانيه خود در جهت ارتقاء سطح كيفي نمايش‌ها نكاتي را شامل بكارگيري روش‌هاي بكر و خلاقانه در تمام بخش‌هاي نمايش، توجه به انسجام، تازگي و هدفمندي متن و تناسب آن با گروه سني مخاطب، توجه به نشاط و شادماني در نمايش‌ها، حذف عناصر زائد و غيرضروري در طراحي صحنه، توجه به انعطاف‌پذير بودن عروسك‌ها و استفاده از حركات مناسب نمايشي با مخاطبان در ميان گذاشتند.

بر همين اساس هيأت داوران پس از مقايسه 20 نمايش در بخش اعضا نوجوان راه‌يافته به مرحله استاني، گروه‌هاي نمايشي« دنياي زيبا» به مربي‌‌گري شادي پاكزاد از كانون شماره 2 مهاباد، « تمناي باران» به مربي‌گري رعنا خضرنيا از كانون سردشت و « ناقوس باران» به مربي‌گري سميه حسين‌نژاد از كانون مجتمع شهيد رسول فرخي اروميه را به ترتيب به عنوان نمايش‌هاي برتر اول تا سوم معرفي كرد.

هيأت داوران همچنين دريافت لوح تقدير و جايزه بخش طراحي و ساخت عروسك را به شيرين باقرالموسوي به خاطر خلاقيت در طراحي و ساخت عروسك‌هاي نمايشي« دوستي زيباست» اختصاص داد.

در بخش نويسندگي نيز لوح تقدير و جايزه اين جشنواره به شيدا نصرتي به خاطر نمايشنامه« آفرينش خلقت» از كانون شماره 2 مهاباد تعلق گرفت.

هيات داوران در بخش ديگري زهرا مال‌مال‌دلي را به خاطر سادگي و جذابيت در طراحي و اجراي صحنه نمايش« دهكده غرغروها» از كانون شماره 3 اروميه به عنوان طراح و مجري صحنه منتخب و شايسته دريافت جايزه و لوح تقدير دانست.

همچنين جايزه و لوح تقدير بخش آفيش و بروشور اين جشنواره را پريا پسوه‌اي به خاطر خلاقيت در ساخت و اجراي آفيش و بروشور نمايش« درخت الفبا» از كانون شماره 2 مهاباد به خود اختصاص داد.

لازم به ذكر است هيأت داوران تمام گروه‌هاي شركت‌كننده در مرحله استاني هفدهمين جشنواره نمايش عروسكي را شايسته دريافت لوح سپاس براي حضور در اين جشنواره دانست.

گفتني است سه نمايش برگزيده استاني به ستاد جشنواره معرفي خواهند شد تا اين ستاد از بين نمايش‌هاي برگزيده استان‌ها حداكثر 11 نمايش را انتخاب و براي راهيابي به جشنواره كشوري معرفي نمايد.

مرحله استاني هفدهمين جشنواره نمايش عروسكي كانون در آذربايجان‌غربي روزهاي 13 و 14 شهريور با حضور 20 گروه نمايشي از شهرستان‌هاي اروميه، مهاباد، ماكو، سردشت، شاهين‌دژ، پيرانشهر و سلماس برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار