مدیرکل برق منطقه‌ای هرمزگان گفت: در هفته دولت امسال گام بزرگی برای تثبیت برق مصرفی مردم با افتتاح 6 پروژه به ارزش 50 میلیارد تومان در هرمزگان برداشته شد.
کد خبر: ۲۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 29 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسن کهوری اظهار کرد: یکی از چالش‌های عمده شبکه برق در استان هرمزگان مشکلات ناشی از عدم ثبات برق مصرفی مردم و نوسانات آن بود که به دلیل استفاده مداوم مردم از سامانه‌های سرمایشی، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که هم‌اکنون این وضعیت در استان بهبود چشمگیری یافته است.
 
وی با بیان اینکه برق در استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان هرمزگان که مردم در بیش از 8 ماه از سال به استفاده مداوم از کولرهای گازی نیاز دارند، یک کالای استراتژیک به شمار می‌رود، افزود: این مهم همواره در کانون برنامه‌ریزی‌های راهبردی وزارت نیرو قرار داشته و تأمین پیوسته آن یکی از رسالت‌های مهم فعالان این بخش است.
 
مدیرکل برق منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت با ثباتی در این حوزه به ویژه در مناطق روستایی استان هرمزگان تاکنون صدها پست برق در ظرفیت‌های متنوع در قالب شبکه‌های فوق توزیع و شبکه‌های محلی نصب و راه‌اندازی شده و ضریب پایداری شبکه به میزان بسیار زیادی بهبود بخشیده است.
 
کهوری اضافه کرد: تنها در چند ماه اخیر بیش از 50 میلیارد تومان امکانات و تجهیزات در قالب پست‌های فوق توزیع، پست‌های موقت و ترانس در مناطق مختلف استان نصب و راه‌اندازی شده به طوری که اکنون در بسیاری از محلات و یا مناطقی که با مشکل پایداری برق مواجه بودیم، شرایط مساعدی را شاهدیم که رضایت مردم را به دنبال داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: استهلاک شبکه برق در استان هرمزگان به دلیل وضعیت آب و هوایی آن بالاست و نگهداری مداوم شبکه و جلوگیری از بروز قطعی‌ها یک کار مداوم برای پرسنل شرکت برق بشمار می‌رود که با تلاش شبانه‌روزی جریان دارد تا برق مورد نیاز صنایع، کشاورزی و منازل مردم و واحدهای تجاری و روشنایی شهر تأمین و حفظ شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار