مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از خرید تضمینی بیش از 47 هزار تن گندم مازاد کشاورزان و افزایش 40 درصدی خرید این محصول توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 29 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیروس اسدپور دوشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان از کشاورزان در سال 93 و 94 به ترتیب 24 هزار تن و 34 هزار تن بوده است.
 
اسدپور تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان را در سالجاری 10 مرکز اعلام و تصریح کرد: این مراکز در شهرستان های حاجی آباد، رودان، بستک، هشتبندی و پارسیان قرار فعالیت داشتند.
 
به گفته این مقام مسئول خرید تضمینی گندم در هرمزگان از 20 فروردین ماه امسال آغاز و تا پایان مردادماه ادامه داشت.
 
اسدپور ابراز داشت: امسال هرکیلو گندم معمولی از کشاورزان به قیمت 12 هزار و 705ریال و گندم دروم 13 هزار و 68ریال خریداری شد.
 
وی با اشاره به وظایف سازمان تعاونی روستایی هرمزگان، هدایت و نظارت را از اهم این وظایف عنوان کرد و گفت: تعاونی های روستایی مجموعا در 2 شاخه بازرگانی و خدمات فنی فعال هستند که بخش بازرگانی شامل خرید محصولات کشاورزی به صورت توافقی یا تضمینی و یا فعالیت هایی نظیر توزیع کالا و مایحتاج عمومی و کشاورزی صورت می گیرد.
 
اسدپور بیان داشت: در بخش فنی نیز اقداماتی مانند طرح های بسته بندی، سردخانه، خدمات مکانیزاسیون و تراکتور و همچنین ارائه تسهیلات انجام می شود.
 
مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان از توزیع بیش از یک هزار و 600 تن انواع کود در بین کشاورزان خبرداد و گفت: علاوه بر این خدمات، آموزش هایی نیز برای کشاورزان ارائه می شود.
 
اسدپور از شرکت سهامی زراعی جگین جاسک به عنوان یکی از شرکت های مهم تولیدی نام برد که افزون بر 2 هزار هکتار زمین جهت تولید محصولات کشاورزی در اختیار دارد.
 
وی از توزیع بیش از 16 میلیون لیتر انواع مواد سوختی و همچنین 10 هزار تن آرد در بین روستاییان خبرداد و ابرازداشت: تعاون روستایی به منظور کمک به کشاورزان اقدام به خرید و فروش انواع سبوس ، مرغ، خرما، و انواع میوه کرده است.
 
در اطلاعات منتشره مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان میزان برداشت محصول از هر هکتار مزرعه گندم در این استان چهار تن و 200کیلوگرم عنوان شده است.
 
در این اطلاعات تاکید شده که بیشترین سطح زیر کشت با بیش از 11 هزار هکتار به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد و شهرستانهای رودان، میناب، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه و بستک در ردیف های بعدی قرار دارند.
 
در راستای حمایت از کشت محصولات اساسی همه ساله محصول برداشتی از گندم زارهای هرمزگان با نرخ تضمینی از بهره برداران خریداری می شود.
 
طبق اعلام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و براساس مصوبه شورای اقتصاد؛ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جاری 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم نیز 13 هزار و 68 ریال تعیین شد که در مقایسه با سال زراعی گذشته 10 درصدافزایش یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار