فرماندار شهرستان ابوموسی گفت: در بخش بهداشت و درمان بیمارستان شهرستان دارای بهترین تجهیزات پزشکی است اما در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص و پزشکان متخصص با کمبودهایی مواجه هستیم که به جد پیگیر رفع آن هستیم.
کد خبر: ۲۸۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 28 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد سعیدی با اشاره به اینکه زیرساخت های هر شهرستان شامل آب، برق، فرودگاه، مخابرات، ترابری، ورزش و … است؛ به تشریح دستاوردها و آخرین وضعیت شهرستان ابوموسی در این بخش‌ها پرداخت و افزود: اگر کاری در شهرستان انجام شده است همه اقشار جامعه از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، مدیران شهرستان، شهروندان در آن سهیم بوده اند و همه در توسعه و پیشرفت ابوموسی نقش داشته اند.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب برق شهرستان در چند سال گذشته، گفت: امروز بحمدلله با همکاری مسئولان شهرستان و صبر و استقامت مردم سه برابر مصرف برق شهرستان ظرفیت تولید ایجاد کرده ایم و پروژه زمینی کردن برق نیز با اعتبار بسیار خوبی در حال انجام می باشد.
 
سعیدی افزود: در بخش آب نیز در چند سال گذشته با کمبود تولید آب مواجه بودیم که باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده بود اما امروز هم در بخش تولید هم در زمینه ذخیره سازی آب و هم در توزیع آب وضعیت بسیار خوبی داریم.
 
فرماندار ابوموسی با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب شهرستان در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی  اظهار کرد:  پیگیر راه اندازی مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور ابوموسی می باشیم تا بیش از پیش شاهد رونق و شکوفایی دانشگاه باشیم.
 
وی در خصوص شیلات شهرستان گفت: در بخش شیلات ظرفیت بالقوه و تاسیسات بسیار خوبی مستقر شده است و مجوزهای زیادی نیز برای صید و صیادی صادر شده است و پیگیر اخذ مجوزهای بیشتری برای ایجاد اشتغال در این بخش نیز می باشیم.
 
نماینده عالی دولت در ابوموسی یکی از معضلات شهرستان را کاهش ظرفیت ترابری و تردد هوایی دانست افزود: با پیگیریهای زیادی که داشتیم تا حدودی این مشکل رفع شد و پیگیر اختصاص ۴ سورتی پرواز در هفته و همچنین راه اندازی خط کشتی مسافربری با ظرفیت بسیار خوب مسافر و بار نیز می باشیم.
 
نماینده عالی دولت در ابوموسی اظهار داشت: با عنایات و نگاه ویژه نظام ودولت به شهرستان ابوموسی در سالجاری این شهرستان از لحاظ توزیع اعتبارات در جایگاه دوم در سطح استان بعد از بندرعباس را به خود اختصاص داده. این اعتبارات براساس سند توسعه ابوموسی در حوزه های مختلف توزیع گردید.  
 
وی تصریح کرد: تمامی هزینه های انجام شده توسط نظام در منطقه هیچ گونه توجیه اقتصادی  نداشته وصرفاً در راستای تثبیت حاکمیت ملی ، ایجاد زیر ساختهای مناسب  جهت مسکونی سازی منطقه وافزایش جمعیت می باشد.
 
سعیدی افزود:بر اساس سند توسعه ابوموسی وظایف و تکالیف هر وزارتخانه و دستگاهی مشخص شده است و وظیفه مدیران شهرستان می باشد که پیگیر انجام وظایف دستگاه متبوع خود در شهرستان باشند.
 
وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهرماه در سراسر کشور به دو روش اینترنتی و حضوری، تاکید کرد: مشارکت همه شهروندان در سرشماری لازمه پیشرفت کشور است و آمار و اطلاعات صحیح را زیربنای برنامه ریزی و توسعه آینده شهرستان دانست و بر همکاری همه مردم، مسئولان و دستگاههای اجرایی در اجرای این امر مهم تاکید کرد.
 
فرماندار ابوموسی رمز بقای انقلاب اسلامی خون‌های پاک شهیدانی دانست تاکید کرد: استکبار پس از سالها دشمنی و خصومت با ایران اسلامی به این نتیجه رسید که پای میز مذاکره با دولتمردان بنشینند و با برجام را که مورد تأیید مقام معظم رهبری وتصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت به توافق برسند که نتایج خوبی برای کشورداشت از جمله اینکه برخی تحریم ها وقطعنامه های ظالمانه سازمان ملل علیه ملت ایران یک جا لغو گردید
 
سعیدی با بیان اینکه محور اصلی توسعه کشورها امنیت پایدار است گفت: با توجه به شرایط ویژه و حساس ایران از نظر جغرافیایی و داشتن مرز مشترک با ۱۵ کشور و درگیری اکثر همسایگان ما با تروریست ها و ناامن بودن این کشورها، اما به برکت وجود نیروهای مسلح و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی پرقدرت، مومن و تیزبین کشور ما در امنیت کامل بسر می برد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار