عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: معادلات منطقه به سوی شفاف شدن عرصه همکاری‌های مشترک بر علیه تروریسم و پیروزی جریان مقاومت به پیش می‌رود.
کد خبر: ۲۸۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 28 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدآشوری اظهار کرد: پس از گذشت بیش از 5 سال ایجاد آشوب و جنگ در سوریه و عراق و به راه انداختن جریان تروریستی و تکفیری داعش و تغذیه مالی و نظامی این گروه به نظر می‌رسد که ماهیت رفتارهای آمریکا در قبال اوضاع منطقه به خوبی برای کشورهای پیرامونی این بحران روشن و همگرایی‌های منطقه‌ای در زمینه مقابله با تروریسم جدی‌تر شده است.
 
وی با بیان اینکه کودتا در ترکیه و تلاش برای بی‌ثبات‌سازی فضای منطقه به خوبی نشان می‌دهد که دست‌های پنهانی در منطقه به دنبال دامن زدن به آشوب و بحران در آن و تشدید مداوم وضعیت جنگی هستند تا منافع خود را از این اوضاع برداشت کنند، افزود: سران ترکیه به درستی متوجه توطئه شوم برای این کشور شده‌اند و بعید است که دیگر در مسیر اهداف حامیان تروریست‌ها حرکت کنند.  
 
عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: امنیت منطقه و همسایگان ایران همواره خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مناسبات سیاسی و بین‌المللی بوده که در موضوع عراق و سوریه شاهد موضع فعالانه ایران بودیم و اکنون بخش قابل توجهی از توفیقات حاصل شده برای آزادی مناطق درگیر جنگ در سوریه و عراق به‌واسطه حمایت‌های ایران بوده است.
 
آشوری، فضای سیاسی منطقه را ملتهب از دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی کشورها دانست و عنوان کرد: آمریکایی‌ها مترصد استفاده از این اوضاع برای ضربه‌زدن به جریان مقاومت بودند که شکست مفتضحانه‌ای خوردند و اکنون جریان مقاومت به فراتر از مرزهای لبنان و فلسطین رفته و در معادلات منطقه‌ای ایفای نقش می‌کند.
 
وی به هوشیاری ملت‌ها در مقابله با توطئه‌های دشمنان فرامنطقه‌ای اشاره و گفت: اگر مردم ترکیه در نخستین ساعات کودتا به خیابان‌ها نمی‌آمدند، کودتا به پیروزی می‌رسید اما هوشیاری مردم و تلاش برای تحقق خواستشان موجب شد تا کشور ترکیه در آرامش و ثبات به حیات خود ادامه دهد.
 
نماینده بندرعباس در مجلس خاطرنشان کرد: سهم ایران در مقابله با ناامنی در منطقه و ایجاد ثبات در منطقه خلیج فارس غیرقابل انکار است و باید تلاش کنیم تا به موازات سهممان در تأمین امنیت از منافع اقتصادی این حوزه نیز برخوردار شویم.
 
آشوری بر اهمیت سرمایه‌گذاری همه‌جانبه برای رشد سواحل جنوبی کشور با هدف ایفای نقش هرچه مطلوب‌تر در معادلات اقتصادی این بخش، اضافه کرد: یکی از چالش‌های داخلی ما در حوزه سرمایه‌گذاری، تنوع قوانین و طولانی‌بودن پروسه سرمایه‌گذاری در مراحل درخواست و دریافت مجوز‌ها از دستگاه‌ها و ادارات مختلف است که باید این روند را مدیریت کنیم تا بتوانیم از توان‌بخش خصوصی برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر در این حوزه بهره ببریم.
 
وی در عین حال خواستار تلاش مسؤولان برای رشد امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و کاهش ریسک آن شد و گفت: بسیاری از مواهب خدادادی به ملت ایران همچنان بلااستفاده باقی‌ مانده و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها به فعلیت برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار