مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت : خرید توافقی یکهزار تن ارقام مختلف خرما با قمیت سه برابر پارسال توسط شبکه تعاون روستایی در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 28 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیروس اسدپور یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال هر کیلوگرم خرما با توجه به رقم و کیفیت آن بین هفت هزار ریال تا 150 هزار ریال خریداری می شود که بالاترین نرخ تعیین شده به خرمای پیارم درجه یک با قیمت 150هزار ریال و کمترین نرخ به خرمای علوفه ای یا صنعتی با قیمت هفت هزار ریال اختصاص دارد.
 
مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان اظهارکرد: خرمای کشاورزان به صورت توافقی خریداری می شود و قیمت اعلام شده بستگی به کیفیت خرما و عرضه و تقاضای بازار قابل افزایش یا کاهش است که سازمان تعاون روستایی پرداخت بهای محصول را تضمین می کند.
 
اسد پور افزود: سازمان تعاون روستایی با شناسایی تجار معتبر و معرفی کشاورزان متقاضی فروش خرما ، واسطه این خرید توافقی است.
 
مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان افزود: چهار مرکز خرید در شهرستان های میناب ، حاجی آباد ، بشاگرد و رودان خرید توافقی خرما را برعهده دارند.
 
سطح زیرکشت نخیلات درهرمزگان 37 هزار هکتار است که سالانه 150 هزار تن خرما از 50 نوع رقم در استان تولید می شود که 10 نوع آن صادراتی است.
 
برداشت خرما درهرمزگان از اول خرداد با خرمای آل مهتری در شهرستان میناب آغاز می شود و آبان با برداشت خرمای پیارم در شهرستان حاجی آباد به پایان می رسد.
 
هرمزگان به لحاظ سطح زیر کشت نخیلات رتبه دوم و تولید محصول رتبه سوم کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار