مدیر شرکت توزیع نیرو هرمزگان از توسعه دو برابری شبکه توزیع برق استان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه آن در دولت قبل با احداث چهار هزار دستگاه پست برق و 1800 کیلومتر شبکه، شبکه توزیع برق در استان توسعه دو برابری داشته است.
کد خبر: ۲۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 27 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالصاحب ارجمند با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اول دولت یازدهم افزود: احداث سه هزار و 353 دستگاه پست توزیع برق، نصب 17 دستگاه مولد جدید برق در جزایر استراتژیک شهرستان ابوموسی، نصب 96 هزار و 74 اشتراک جدید، فروش 22 میلیارد و 800 میلیون کیلو وات ساعت انرژی و احداث یک هزار و 792 کیلومتر خط برق از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در استان است.
 
وی اضافه کرد: همچنین برق رسانی به 26 هزار واحد مسکونی مهر، برقدار کردن 75 روستای جدید، نصب 51 هزار و 938 دستگاه چراغ روشنایی معابر، احداث 85 فیدر جدید 20 کیلو ولت، راه اندازی هفت مرکز 121 برای کنترل و پاسخگویی اتوماتیک خاموشی‌ها و ارائه 21 خدمت الکترونیکی و غیر حضوری جدید به مشترکین از مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اول دولت یازدهم در حوزه توزیع برق هرمزگان بوده است.
 
ارجمند خاطرنشان کرد: هوشمند سازی شبکه برق جزیره هرمز و انعقاد تفاهم نامه با شرکت برق کره جنوبی(کپکو) برای مشارکت در این طرح، نصب 25 دستگاه نیروگاه خورشیدی و 20 دستگاه روشنایی هیبرید که جمع سرمایه گذاری انجام شده معادله چهار هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.
 
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت، گفت: در هفته دولت امسال 98 پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر 719 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسید.
 
مدیر شرکت توزیع نیرو هرمزگان با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در راستای محورهای اقتصاد مقاومتی اجرا شده است، افزود: بهره بردالری از 96 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، 19 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 188 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 22 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی، 105 دستگاه پست زمینی، 760 دستگاه پست هوایی و چهار هزار و 312 دستگاه چراغ روشنایی معابر از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت است.
 
وی ادامه داد: در این مدت نیز سه پروژه برق رسانی به روستاها در شهرستان‌های بندرعباس، رودان و بشاگرد، برق رسانی به پنج پروژه مسکن مهر و پروژه برق رسانی به شهرک‌های روستایی و اصلاح شبکه‌های روستایی افتتاح شد.
 
وی اضافه کرد: با اجرای شدن این پروژه‌ها در سطح استان علاوه بر اینکه کاهش تلفات برق استان را داشته ایم، بهینه سازی مصرف برق، برقدار کردن روستاها ،نصب شامانه‌های هوشمند و استفاده از شرکتهای دانش بنیان را در پی داشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار