استاندار هرمزگان گفت: دولت تاکنون هم در گفتار و هم در عمل به‌طور جد، از خط‌کشی بین اقوام و مذاهب پرهیز و دوری کرده است.
کد خبر: ۲۸۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس که در مسجد جامع اهل سنت این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به فرارسیدن هفته دولت و دلیل نام‌گذاری این هفته، اظهار داشت:‌ این هفته فرصتی است برای بازنگری و انعکاس دستاوردهای دولتمردان در خدمت به کشور و نظام که باید آن را مغتنم شمرد.
 
وی بابیان اینکه دولت یازدهم به اصل شایسته‌سالاری توجه و تأکید وافری دارد، ادامه داد: نگرش ما در دولت در به‌کارگیری نیروهای متعهد، متخصص و شایسته بدون در نظرگیری قومیت و مذهب است، کما اینکه در هرمزگان نیز این اصل تا حدودی زیادی رعایت و چندین مدیرکل و فرماندار و بخشدار و مدیر شهرستانی از نیروهای شایسته اهل سنت در بدنه مدیریتی دولت به کار گرفته‌شده‌اند.
 
نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: پروژه‌های هفته دولت امسال ازنظر هزینه کرد نسبت به سال گذشته دارای رشد 43 درصدی است که این امر نشان از توجه دولت به توسعه زیرساخت‌ها دارد.
 
استاندار هرمزگان بابیان اینکه در این هفته در تمامی فصول و بخش‌ها پروژه‌های متعددی را به بهره‌برداری رسانیده‌ایم، یادآور شد: هرمزگان در حال حاضر در کارگروه رفع موانع تولید در بعد واگذاری تسهیلات، در کشور رتبه نخست را دارد.
 
وی اضافه کرد: امروز برادران و خواهران اهل سنت در حوزه‌های مختلف تولیدی، پیمانکاری، بازار و تجارت، امور خیرخواهانه و سیاسی و اجتماعی دارای پویایی و عملکرد مناسب و مطلوبی هستند به‌نحوی‌که این بخش از جامعه توانسته است درراه توسعه استان به‌خوبی در کنار دولت قرار گیرد.
 
جادری بابیان اینکه اهل سنت در هرمزگان، همواره نشان داده است که به کشور عشق می‌ورزند و علاقه خود را در امور سازندگی نشان داده‌اند، گفت: ما شاهد هستیم که این قشر از جامعه در مناسبت‌های مختلف حضوری فعال و تأثیرگذار دارد.
 
استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به بخشی از مسائل و موارد مرتبط با جامعه اهل سنت که از طرف معتمدین این قشر به وی ارائه‌شده بود، افزود: در حوزه بازار اگر بعضاً برخی از سخت‌گیری‌ها را شاهد هستیم به دلیل برخی از سیاست‌های نادرست در امر مقابله با قاچاق کالاست، چراکه ما مؤکدا بارها تذکر داده‌ایم که نباید درراه مقابله با قاچاق در خانه‌ها و مغازه‌های مردم در گوشه و کنار شهرها ریخت، چراکه با معتقدیم باید باریشه‌های قاچاق در بعد کلان به مقابله برخیزیم.
 
جادری با اشاره به برخی از گزارش‌ها در باب فشار به واحدهای صنفی و تجاری و جمع‌آوری اقلام و کالاها افزود: نباید با این‌گونه رفتارها مردم را مورد فشار قرار دارد، کما اینکه اگر این‌گونه رفتاری نیز مشاهده می‌شود مورد تائید دولت قرار ندارد.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود به رعایت اصول و حقوق شهروندی و دید دولت به این امر اشاره کرد و گفت: دولت تاکنون هم در گفتار و هم در عمل به‌طور جد، از خط‌کشی بین اقوام و مذاهب پرهیز و دوری کرده است و حتی به دنبال تقویت این دیدگاه بوده است و ما می‌گوییم اگر در برخی از مسائل و موارد، تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد نادرست و غیرقابل تائید است و معتقدیم در این راه نیازمند تأمل و تحمل و صبوری و زمان بیشتری هستیم.
 
امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از قبول دعوت مدیران استانداری، گفت: با استقرار دولت دکتر روحانی، شاهد تغییر رویه و رویکرد خوبی به توانمندی‌های جامعه اهل سنت هستیم و ازاین‌رو تعامل خوب حاکم شده است کما اینکه جامعه اهل سنت تاکنون با تمامی دولت‌های به روی کار آمده در تعامل و همکاری باهدف تقویت نظام قرار داشته است.
 
شیخ عبدالباعث قتالی در ادامه یادآور شد: جامعه اهل سنت هرمزگان در انتخابات ریاست جمهوری با گرایش و علاقه وافری به گفتمان اعتدال محور دولت یازدهم رأی داده است چراکه معتقدیم صلاح و خیر همگان در اعتدال و عقلانیت است.
 
استاندار هرمزگان به‌اتفاق معاونان، فرماندار بندرعباس، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، مدیرکل حوزه استاندار و تنی چند از مسئولان رده‌بالای استانی در دفتر مسجد جامع اهل سنت بندرعباس نیز حضور یافته و از نزدیک و رودررو در جریان مسائل و درخواست‌های جامعه اهل سنت هرمزگان قرار گرفتند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار