خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: شیعه و سنی با هم برادرند و باید به هم دیگر احترام بگذاریم و قدر امنیت موجود در جامعه را بخوبی بدانیم.
کد خبر: ۲۸۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت شهر بندرعباس اظهار کرد: حفظ وحدت در جامعه اسلامی امری ضروری است و برای حفظ وحدت همه باید مسؤولانه برخورد کنند.
 
وی بیان کرد: گاهی مطالبی را در رسانه‌ها شاهدیم که باعث کدورت بخش‌هایی از جامعه از جمله اهل‌سنت می‌شود، اهل سنت برای صحابه رسول مکرم اسلام (ص) احترام قائل‌اند چرا که فضائل صحابه در قرآن آمده است.
 
خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس در همین زمینه ادامه داد: خوشبختانه با هوشیاری مسؤولان خصوصا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مکاتباتی که در این خصوص با صدا و سیما داشتند، موضوع حل شد و صدا و سیما کتبا از نمایندگان مجلس خصوصا نمایندگان اهل‌سنت در مجلس عذرخواهی کرد.
 
شیخ قتالی گفت: در استان هرمزگان نیز تعامل نمایندگان با اهل سنت خوب و مطلوب است و جا دارد از این همکاری، تعامل و همدلی تشکر کنیم.
 
وی عنوان کرد: در جامعه اسلامی شیعه و سنی با یکدیگر برادرند و احترام به مقدسات یکدیگر باعث تحکیم وحدت در جامعه و تعمیق برادری می‌شود و باید همواره به این اصل توجه ویژه داشت.
 
خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین تصریح کرد: حقوق اهل سنت در قانون اساسی مشخص است و این مسؤولیت همه مسؤولان است که به این حقوق احترام بگذارند تا جامعه هرگز احساس تبعیض و دوگانگی در درون خویش نکند.
 
شیخ قتالی با اشاره به هفته دولت و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که از دولت حمایت می‌کنند پس حمایت از دولت امری واجب است؛ دولت تلاش‌های زیادی برای کاهش مشکلات مردم در جامعه انجام داده است که شایسته قدردانی است.
 
وی به انجام مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای حل مشکلات داخلی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت در طول سه ساله اخیر یاد کرد و خاطرنشان ساخت: هر چند مشکلات زیادی همچنان در کشور وجود دارد اما جهت‌گیری کلی دولت به سمت و سوی حل مشکلات است و باید در این راه به دولت کمک کرد.
 
امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس با تشکر از حضور استاندار هرمزگان در جمع نمازگزاران جمعه اهل‌سنت امروز گفت: این حضور نشانه نزدیکی مردم به مسؤولان است و ما از تلاش مسؤولان در حل مشکلات مختلف از جمله تأمین امنیت تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
وی تأکید کرد: تأمین امنیت امر مهمی است که ما در این شرایط بحرانی منطقه از آن بهره می‌بریم و باید قدر این وحدت و امنیت را به خوبی بدانیم و شیعه و سنی در کنار یکدیگر با حفظ احترام متقابل رفتار کرده و زمینه رشد و پیشرفت اجتماع رافراهم آورند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار