نماینده مردم بندرعباس، قشم ، حاجی آباد ، ابوموسی وبندرخمیردر مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر وضعیت راه های استان فاصله زیادی با نقطه مطلوب دارد ومردم منتظر بهبود شاخص های کمی وکیفی راهها هستند.
کد خبر: ۲۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی عصرپنجشنبه درهفتمین نشست شورای اداری هرمزگان که مناسبت هفته دولت وبا حضور وزیر راه وشهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: تردد روزانه شش هزار وسیله نقلیه سنگین در راههای استان، این جاده ها نیاز به زیرساخت های بهتری دارند و این مطالبه به حق است.
 
وی ادامه داد : دربخش فین بندرعباس که سال 1339 تبدیل به بخش شده یک متر راه آسفالته وجود ندارد که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران پس از37 سال نیست.
 
این نماینده مردم هرمزگان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:وضعیت کنونی راه های روستایی هرمزگان راضی کننده و خوب نبوده و این درحالی است که دربسیاری از استان ها راه وجود دارد و به دنبال ترمیم و بازسازی هستند.
 
مرادی با بیان اینکه بی توجه ای به خواسته های حداقلی مردم هرمزگان بی انصافی است، ابرازداشت: با وجود همه مشکل ها و کمبودها موجود به دلیل حداقلی بودن خواسته های مردم استان باید بر آورده شوند.
 
وی اشاره کرد: در زمینه مسکن مهر با وجود اینکه شاید در گذشته کار کارشناسی نشده و در بندرعباس33 هزار واحد مسکونی ساخته شده ولی زیر ساخت های آن که نیازمند عزم و اراده است باید تامین شود و شرایط زندگی مردم در آن منطقه بندرعباس برای ما مسئولان خجالت آور است.
 
نماینده مردم مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درزمینه رفع مشکلات حاشیه نشینی و بافت های فرسوده کارهایی درشهرهای هرمزگان درگذشته شده، ولی رها شده واکنون حرکتی آغاز شده و انتظار می رود پرونده حاشیه نشینی و بافت فرسوده درهرمزگان بسته شود.
 
مرادی ابراز داشت: بسیاری ازجوانان بیکار و تحصیل کرده مراجعه می کنند و راهی برای رسیدن به مقصود خود نمی یابند و در استان همه ظرفیت های اشتغالزایی وجود دارد که به همین دلیل وجود یک بیکارهم برای هرمزگان آن زیاد بوده، ازسوی دیگر آمار نرخ اشتغال مشخص نشده، نمی دانیم نرخ بیکاری دراستان 10درصد یا30درصد است.
 
پیشترمدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفته بود درسه سال اخیر ضمن بهسازی 107کیلومتر از راه های فرعی و تبدیل آنها به راههای مواصلاتی اصلی، 134کیلومتربزرگراه و430 کیلومترراه روستایی احداث شده که در حال بهره برداری است.
 
غلامحسین شیری افزود: امسال بزرگترین پروژه راه روستایی طبق برنامه ریزی در استان با ساخت یکهزارکیلومتر راه در روستاهای بالای20 خانوار آغاز می شود که شامل 114 کیلومتر راه روستایی در بستک، 112 کیلومتر راه در بندرلنگه، روستاهای حاجی آباد، جاسک و میناب هرکدام 100 کیلومتر، 50 کیلومتر در رودان و 17 کیلومتر در سیریک است.
 
وی با اعلام اینکه همه روستاهای با جمعیت بالای بیست خانوار قشم دارای راه آسفالته هستند ابراز داشت: بشاگرد دارای کمترین راه آسفالته روستایی است که با برنامه ریزی های بعمل آمده از مجموع 859 کیلومتر راه روستایی (روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار) امسال 100 کیلومتر آن آسفالت می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار