طرح ساخت شهر دریایی در قشم با هدف استقرار تمام صنایع دریایی فعال در جنوب کشور در یک مکان به تصویب سازمان منطقه آزاد قشم رسیده است.
کد خبر: ۲۸۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در تمام دنیا اکثر کشورهای قدرتمند، توسعه اقتصادی خود را از طریق دریا کسب کرده اند.این در حالی است که کشور ما با وجود دارا بودن بخش زیادی از سواحل و دریاها، نسبت به توسعه اقتصادی از این طریق بی تفاوت بوده است.   
                                                                                         
فرزین حقدل ادامه داد: می توان با توجه ویژه به دریا و ایجاد بنادر بزرگ، بیشترین بهره وری را در این خصوص انجام داد و در زمینه های بازرگانی و گردشگری توفیقات بسیار زیادی کسب کرد.           
                                                   
وی خاطرنشان ساخت: سازمان منطقه آزاد قشم نیز توسعه از طریق دریا را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند سریعترین رشد اقتصادی را در تمام جوانب داشته باشد.    
                                                                           
به گفته وی، هم اکنون توسعه شیلات و آبزی پروری از طریق پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از مهمترین اهداف توسعه ای سازمان منطقه آزاد قشم در نظر گرفته شده است.       
                                                                              
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، 80 درصد از سیاست های کلان سازمان شیلات در امر پرورش ماهی در قفس قرار است با سرمایه گذاری صددرصدی بخش خصوصی در آبهای قشم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: توسعه شیلات از طریق آبزی پروری با بهره گیری از جامعه محلی و سرمایه گذاران می تواند کمک شایانی به توسعه اقتصاد جزیره قشم داشته باشد.   
                                                                             
حقدل در ادامه از ایجاد شهر دریایی قشم خبر داد و گفت: بر این اساس در نظر داریم با ایجاد این شهر تمام صنایع دریایی جنوب کشور را در یک مکان مشخص متمرکز کنیم.

معاون فرهنگی،اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: در حال حاضر صنایع کشتی سازی و شرکت های بزرگ تعمیرات دریایی در بخش های مختلف جنوب کشور در حال فعالیت هستند.

وی گفت: با ایجاد شهردریایی قشم و استقرار آنها در کنار یکدیگر می توان ضمن ارائه خدمات مناسب به تمام آنها، شرایطی را فراهم کرد که صنایع دریایی بتوانند امکانات خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: تحقق این امر به معنای افزایش کارایی صنایع دریایی و توسعه هر چه بیشتر فعالیت آنها در کنار یکدیگر است که در نهایت این هم افزایی باعث قدرت این صنایع خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: این شهر دریایی با حفر کانال های متعدد در سواحل و استقرار صنایع مختلف در کنار کانال پس از ایجاد زیرساختهای اولیه شکل خواهد گرفت.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در امور مرتبط با اقتصاد دریا از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی دارای شهر دریایی هستند.

حقدل گفت: طرح ایجاد شهر دریایی قشم آماده شده و اجرایی شدن آن به تصویب نهایی سازمان منطقه آزاد قشم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این شهر دریایی به اعتبارات کلانی نیاز دارد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بودجه ایجاد این شهر دریایی طی چندین سال متوالی و در قالب چندین فاز از محل اعتبارات سالانه منطقه آزاد قشم تامین خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: البته این اعتبارات فقط در حد ایجاد زیرساختهای اولیه در شهر دریایی تامین می شود و و مابقی آن باید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل شهر دریایی تامین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار