استاندار هرمزگان گفت: برای رشد شاخص‌های توسعه استان در حوزه‌های مختلف به اعتبارات ملی نیاز داریم.
کد خبر: ۲۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان اظهار کرد: دکتر آخوندی به عنوان نماینده دولت به استان هرمزگان سفر کرده‌اند تا پیام رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت را به مردم هرمزگان مبنی بر تلاش همه‌جانبه برای توسعه کشور ابلاغ کنند.
 
وی افزود: بخش حمل و نقل به عنوان پیشران توسعه در استان هرمزگان مورد توجه است و توسعه زیرساخت‌های این بخش اهمیت فراوانی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی جامعه دارد.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گام‌های بسیار بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: دستورات رئیس جمهور در سفر دو سال قبل به استان هرمزگان سبب برداشتن گام‌های بزرگی برای توسعه این استان در دولت یازدهم شده و تکمیل بزرگ‌راه‌های غربی و شرقی استان از دستاوردهای این سفر بوده است.
 
جادری بهسازی جاده‌های اصلی استان به خصوص در محور بندرعباس ـ میناب ـ جاسک را از دستاوردهای خوب سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان برشمرد که به بار نشست و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده که رضایت مردم را در پی داشته است.
 
وی گفت: در بحث حمل و نقل ریلی سهم این بخش در جابجایی کالا از بنادر استان از پنج درصد به 15 درصد در این دولت رسیده‌ است و امیدواریم که بندر شهید رجایی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای بتواند نقش منحصربفردتری در اقتصاد کشور ایفا کند و در حوزه بین‌الملل نیز شاهد رشد توان رقابت‌پذیری آن با بنادر کشورهای منطقه باشیم.
 
مقام عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: ما نسبت به جایگاه مردم و عظمت مردم ایمان داریم و مردم را صاحبان اصلی کشور می‌دانیم و از دید اسلام و قانونی اساسی نیز صاحبان اصلی کشور مردم هستند و این در عمل نیز ثابت شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بندرعباس و بسیاری از شهرهای استان هرمزگان دارای بافت حاشیه‌ای فراوانی هستند. 43 درصد بافت حاشیه‌ای برای بندرعباس بسیار رقم بالایی است که انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های مطلوب وزارت راه و شهرسازی، این چالش تا حدودی مهار شود.
 
جادری خواستار تجدیدنظر درخصوص حریم دریا در محدوده شهر بندرعباس شد و عنوان کرد: تجدیدنظر در این محدوده از درخواست‌های دیرینه مردم شهر است که برای نوسازی، مقاوم‌سازی و توسعه گردشگری به این اجازه نیاز داریم تا رونقی به این بخش بازگردد.
 
استاندار هرمزگان از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با توجه به افتتاح 21 هزار واحد مسکونی مهر در استان هرمزگان، اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل زیرساخت‌های این واحدهای مسکن‌مهر در شهرهای مختلف در نظر گرفته شود تا مشکلات مردم رفع شود.
 
وی توجه ویژه به پروژه‌های راهسازی در استان را بسیار ضروری دانست و گفت: ما هم از محل اعتبارات ماده 180 در سقف پروژه‌های در نظر گرفته شده نیز کمک خواهیم کرد تا وضعیت راه روستایی در استان بهبود یابد و به متوسط کشوری دسترسی پیدا کنیم و در این زمینه از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم تا اعتبارات این بخش را در هرمزگان تقویت کند.
 
جادری اضافه کرد: هرمزگان به اندازه جمعیت شهری در روستاها نیز جمعیت دارد و باید کمک کنیم تا این وضعیت تداوم یافته و مردم در روستاها از زندگی مطلوب‌تری برخوردار باشند تا ماندگاری آنها در روستاها افزایش یابد.
 
وی از وزیر راه و شهرسازی همچنین خواست تا صورت توان در مورد افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن برای بهسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده در استان هرمزگان دستور ویژه‌ای صادر کند.
 
مقام عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: در حریم روستاها نیز باید تجدید نظر شود، امکان صدور سند مالکیت برای آنها با توجه به اوضاع کنونی سخت شده و در مورد ساخت و سازهای خارج از طرح هادی نیاز به توجه ویژه‌ای نیاز داریم تا مشکلات مردم در روستاها رفع شود.
 
جادری خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان به پیمانکاران از وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد و تحرک خوبی ایجاد کرد که امیدواریم امسال نیز این روند در سال جاری تداوم داشته باشد تا بتوانیم پروژه‌های راه را در استان سریع‌تر تکمیل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار