مشاور وزیر صنعت و معدن از اختصاص 45 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل حوض خشک مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهروز ریاحی اظهار کرد: تکمیل حوض خشک مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به عنوان یکی از اولویت‌های صنعت کشتی‌سازی کشور مطرح است و تکمیل این پروژه می‌تواند کمک بزرگی در فعالیت هر چه بیشتر این مجموعه و شرکت‌های تابعه آن برای تعمیر شناورهای بزرگ‌تر باشد.
 
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا 45 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه برای تکمیل و راه‌اندازی را توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین کنیم.
 
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 7 شرکت موجود در مجموعه هولدینگ ایزوایکو توانایی‌های عملیاتی بسیار خوبی برای جلب بازارهای تعمیراتی و رفع نیازهای کشور را در حوزه صنایع دریایی دارند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی حوض خشک این مجتمع گامی راهبردی برای تعمیر شناورهایی با ابعاد بسیار بزرگ است که باید سریع‌تر عملیاتی شود.
 
ریاحی ادامه داد: مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران یک ظرفیت بسیار بزرگ برای توسعه دریامحور و رفع نیازهای کشور در حوزه صنایع دریایی، کشتی‌، شناور در ابعاد مختلف، سازه‌های صنعت نفت و ... است که دانش بسیاری از بخش‌های مهم این صنعت توسط نیروهای انسانی این مجتمع بومی‌سازی شده است.
 
وی اضافه کرد: بازار خوبی در زمینه تعمیر شناورها در ابعاد و اندازه‌های مختلف در منطقه وجود دارد که با توسعه زیرساخت‌های مجتمع ایزوایکو می‌توان این بازار را به سوی کشورمان جلب و جذب کرد و از منافع اقتصادی حاصل از آن و اشتغال این بخش بهره برد.
 
مشاور وزیر صنعت و معدن در عین حال خواستار توجه هر چه بیشتر به این صنعت و سفارش تأمین نیازهای داخلی از طریق ایزوایکو شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار