مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت:راه و شهرسازی هرمزگان از تابستان امسال در راستای خدمات به مردم مناطق محروم استارت 1000 کیلومتر راه روستایی را آغاز کرده است که تاکنون 118 کیلومتر آن در قالب 49 پروژه آسفالت شده است.
کد خبر: ۲۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 25 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اعتبار هزینه شده برای احداث این پروژه ها را 266 هزار و 450 میلیون ریال عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار 217 کیلومتر نیاز احداث راه برای روستاهای بالای 20 خانوار داریم، بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 1000 کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال احداث خواهد شد.
 
شیری ادامه داد، امسال 17 پروزه در قالب بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول 82 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 120 هزار و 300 میلیون ریال به اتمام رسیده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه ها اشاره کرد و بیان داشت: طی سه سال اخیر 116 کیلومتر بهسازی راه ها، 479 کیلومتر روکش آسفالت بزرگراهها و راههای اصلی و فرعی و روستايي، 220 کیلومتر شانه سازي راهها  و تنظیم شیب شیروانی، لكه گيري ودرز گيري، مرمت 15 دستگاه پلهاي بزرگ ، مرمت 235 دستگاه  پلهاي كوچك، تعريض دو دستگاه پل محور كهورستان – بندرخمير، احداث سالن ورزشی اداره کل، احداث اداره راه و شهرسازی شهرستان بندرخمیر، تكميل و احداث ديوار كشي ساختمان اداره راه و شهر سازي سيريك ، احداث عوارضي آزاد راه بندر عباس – سيرجان، تكميل و مرمت راهدارخانه ها و... انجام شده است.
 
وی به پروژه های راهسازی اشاره کرد و بیان داشت: طی سه سال گذشته 137 كيلومتر بزرگراه با هزينه دو میلیون و 315 میلیون ریال، احداث 88 کیلومتر راه اصلي با هزينه 960 هزار میلیون ریال، احداث و بهسازي راههاي فرعي به طول 31 كيلومتر با هزينه 30 هزار میلیون ریال احداث سه دستگاه پلهاي بزرگ با 21 دهانه با هزينه 302 هزار ميليون ريال، احداث یک تقاطع غير همسطح با هزينه  80،000 ميليون ريال صورت گرفته است.
 
شیری به پروژه های قابل افتتاح هفته دولت در حوزه فنی اشاره کرد و بیان داشت: امسال 12 پروژه احداث شده که برای تکمیل آن 137 میلیون ریال هزینه شده است.
 
رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان همچنین به بخش مسکن مهر در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: امسال یک هزار و 445 واحد قابل بهره برداری است که با بهره برداری از این پروژه آمار مسکن مهر تکمیل شده طی سه سال اخیر به دو هزار و 117 خواهد رسید.
 
وی همچنین گفت: در حوزه معماری و شهرسازی نیز اقدامات قابل قبولی از جمله تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهرها میناب، جاسک، بستک، هرمز، هشتبندی و شروع بازنگری طرح تفصیلی شهر بندرعباس صورت گرفته است.
 
وی ابراز امیدواری کرد، با اقدامات در دست اجرا بتوان خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه کرد.
 
رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان همچنین به ارائه گزارش عملکرد حوزه های زیر مجموعه راه و شهرسازی در استان هرمزگان پرداخت و گفت: این تلاش ها حاصل خرد جمعی و برنامه های دولت تدبیر و امید بوده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار