مدیر ژئوپارک قشم گفت: همزمان با برگزاری همایش ملی ژئوپارک جزیره قشم با محوریت "جنگل حرا، انسان و آینده"، از فعالان حوزه حرا تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 23 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا محسن‌پور با بیان اینکه فعالان حوزه حرا در قشم تجلیل می‌شوند، اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری همایش ملی ژئوپارک جزیره قشم از چهار گروه شامل سازمان‌های مردم‌نهاد، جوامع محلی و کسانی که در حوزه‌های علمی و اجرایی دستاوردهای قابل توجهی در زمینه جنگل حرا دارند، تجلیل می‌شود.
 
وی تبیین اهمیت و ارزش‌های اکوسیستمی حرا به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست کره، مدیریت بهینه و افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با این حوزه هم‌چون حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و ژئوپارک و در نهایت جلب حداکثری مشارکت جامعه محلی به‌عنوان سه محور اصلی برگزاری این همایش ملی در جزیره قشم برشمرد.
 
مدیر ژئوپارک قشم اظهار کرد: این همایش ملی به مدت دو روز (اول و دوم شهریور) به همت سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری جمعی از اندیشمندان و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران و هرمزگان با هدف هم‌افزایی در برنامه حفظ اکوسیستم ارزشمند حرا با نگاه به جایگاه ارزشمند جوامع محلی به‌عنوان مهمترین عوامل حفظ و نگهداری جنگل های حرا در حال برگزاری است.
 
به گفته محسن‌پور، در برنامه روز اول این همایش که در چهار پنل برگزار می‌شود، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان پیرامون اهمیت جنگل حرا و نقش و جایگاه قشم در این حوزه اکوسیستمی سخنرانی خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: اندیشمندان علمی کشورمان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط  با این همایش آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی و عملی خود را در زمینه جنگل‌های حرا ارائه می‌کنند و در کنار این برنامه نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و نماینده مدرسه کودک و طبیعت نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
 
مدیر ژئوپارک قشم با بیان اینکه قرار بود همایش جنگل حرا، انسان و آینده، پنجم مرداد ماه مصادف با روز جهانی مانگروها برگزار شود، افزود: با توجه به حضور بازرسان یونسکو جهت ارزیابی آخرین وضعیت ژئوپارک قشم در تاریخ یاد شده، برگزاری این همایش ملی با تاخیر به اول و دوم شهریور ماه تغییر یافت.
 
همایش ملی ژئوپارک جزیره قشم با محوریت "جنگل حرا، انسان و آینده"، به همت سازمان منطقه آزاد و با حضور جمعی از محققان و اساتید دانشگاهی طی دو روز (دوشنبه و سه شنبه اول و دوم شهریور) همزمان با سالروز تولد ابوعلی سینا حکیم و فیلسوف بنام کشورمان در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار