با بالغ بر 280 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، کارخانه بزرگ تولید قیر و پالایش سهند خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 23 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در نخستین روز از هفته دولت و پیش از ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان، کارخانه بزرگ تولید قیر و پالایش سهند خلیج فارس با سرمایه‌گذاری بالغ بر 280 میلیارد ریال در غرب شهر بندرعباس و در مجاورت با منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
این پروژه در فاز اول برای بیش از 150 نفر به طور مستقیم و 450 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
 
استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از این پروژه با بیان اینکه قیر یکی از بهترین محصولات صادراتی ایران به شمار می‌رود، اظهار کرد: استان هرمزگان دارای دو پالایشگاه بزرگ نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس است که قیر یکی از محصولات فرعی تولیدی این پالایشگاه‌ها به شمار می‌رود و کارخانه بزرگ قیر و پالایش سهند خلیج فارس می‌تواند ضمن فرآوری مشتقات تولیدی پالایشگاه‌های استان، امکان صادرات این محصول را فراهم آورد.
 
جاسم جادری گفت: امکانات مناسبی برای صادرات این محصول به سراسر دنیا در قالب بندر تخصصی صادرات مواد نفتی در مجتمع بندری شهید رجایی و به همت بخش خصوصی ایجاد شده که کارخانه تولید قیر سهند خلیج فارس می‌تواند فراهم‌آورنده محصول نهایی برای صادرات قیر باشد.
 
وی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از خام فروشی نفت و اهمیت آن در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به مفهوم اقتصاد مقاومتی نگاه ریشه‌ای دارد و به همین منظور بسیاری از پروژه‌هایی که در هفته دولت در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
استاندار هرمزگان افزود: امسال در هفته دولت 686 پروژه به ارزش یک هزار و 900 میلیارد تومان هدیه‌ای از سوی دولت تدبیر و امید پیشکش مردم بزرگ استان هرمزگان می‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی، زمینه‌های رشد و پیشرفت این استان را بیش از پیش فراهم آوریم.
 
ریاحی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم بهره‌برداری از این کارخانه بزرگ تولید قیر حضور داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار