رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با بیان اینکه آرامش اقتصادی در کشور حاکم است گفت: موج روزافزون تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به همت دولت یازدهم مهار شد و رونق دوباره‌ای به بنادر و سواحل کشورمان بازگشته است.
کد خبر: ۲۸۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 23 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد اظهار کرد: بزرگ‌ترین اقدام اقتصادی دولت، مهار تورم افسارگسیخته در کشور و ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه است به طوری که دیگر شاهد افزایش ناگهانی و چندبرابری قیمت‌ها در یک روز و نگرانی‌های مردم در این زمینه نیستیم.
 
وی افزود: اکنون تورم لجام‌گسیخته در کشور مهار شده و دولت مؤفق شد با همکاری مردم تورم را از 40 درصد در سال 92 به کمتر از 10 درصد در سال 95 برساند و این توفیق بسیار بزرگی برای کشور و اقتصاد ملی محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید عرصه جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را به روی کشور گشوده است، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی کشور نیز از وضعیت منفی در سال‌های 91 و 92 به تدریج وضعیت بهتری به خود گرفته و اکنون رشد اقتصادی کشور به 4.4 درصد رسیده است.
 
دریانورد ادامه داد: موج روزافزون تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به همت دولت یازدهم مهار شد و اکنون زمینه مراودات اقتصادی به تدریج با کشورهای مختلف جهان فراهم شده است و رونق دوباره‌ای به بنادر و سواحل کشورمان بازگشته است.
 
وی با اشاره به قابلیت‌های بزرگ اقتصاد ایران برای نقش‌آفرینی جهان و تمایل کشورهای مختلف برای همکاری با کشورمان در عرصه‌های گوناگون، اضافه کرد: به وسیله تحریم‌های ناجوانمردانه امکان تبادلات جهانی را از ملت ایران سلب کرده بودند اما دولت یازدهم با هوشمندی و تحت رهبری‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مؤفق شد به این روند پایان دهد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان تصریح کرد: در کنار مهار تحریم‌ها توجه به ظرفیت‌های داخلی نیز مورد غفلت واقع نشده و اکنون در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های بزرگی در حال تحقق است که کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات می‌دهد و ما را به عنوان کشورهای مطرح تولیدکننده این محصولات در جهان معرفی خواهد کرد.
 
دریانورد در پایان گفت: دولت مصمم به ایجاد رونق اقتصادی در زمینه‌های مختلف و مهار رکود است و بسیاری از پروژه‌هایی که اکنون در استان هرمزگان و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد حاصل همین سیاست مدون اقتصادی است که سرمایه‌گذاران را امیدوار به آینده اقتصادی کشور کرده و آنان را به سوی ایجاد واحدهای تولیدی و خدماتی کشانده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار