رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه باید سازمان گردشگری و سرمایه‌گذاری با مسؤولیت‌های جدید جایگزین مدیریت سرمایه‌گذاری در شهرداری شود، گفت: این شهر برای توسعه به جلب و جذب سرمایه‌گذار نیاز دارد.
کد خبر: ۲۸۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 23 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رضا حیدری‌زاده صبح امروز در حاشیه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید برای سرعت دادن به توسعه شهر بندرعباس، رسالت‌های جدیدی را جایگزین مسؤولیت‌های فعلی مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید سازمان گردشگری و سرمایه‌گذاری با مسؤولیت‌های جدید جایگزین مدیریت سرمایه‌گذاری در شهرداری بندرعباس شود، گفت: این شهر برای توسعه به جلب و جذب سرمایه‌گذار نیاز دارد و اعتبارات کنونی شهرداری برای توسعه سریع شهر بندرعباس کافی نبوده و مسؤولیت‌های فراوان شهرداری نیز هزینه‌های زیادی دارد.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر اهمیت جذب و جلب اعتبار برای طرح‌های در دست اقدام در همه سازمان‌ها و ادارات با محوریت شهرداری، خاطرنشان کرد: شهری مانند بندرعباس با انبوهی از ظرفیت‌های ساحلی و گردشگری حداقل‌های لازم برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی را ندارد و این وضعیت در شأن پایتخت تجاری کشور نیست.
 
حیدری‌زاده ادامه داد: شهرداری بندرعباس با برخی از شهرهای مهم داخلی و خارجی پیمان خواهرخواندگی دارد اما دستاوردی از این ناحیه عاید نشده است، بنابراین به نظر می‌رسد که باید با پیگیری انجام امور مربوط به تعهدات خواهرخواندگی و خارج شدن از تعارفات در این زمینه، دامنه همکاری‌ها را به سمت و سوی برنامه‌های کاربردی و همکاری‌های علمی و فنی سوق داد.
 
وی کسب درآمدهای پایدار برای توسعه شهر را به منظور پیشبرد روند آبادانی و پیشرفت آن بسیار ضروری دانست و اضافه کرد: نباید صرفاً شهرداری دامنه درآمدهای خود را محدود به اخذ پروانه‌های ساختمانی بداند و به این رویه بسنده کند بلکه اگر بتوان در شهر مجموعه‌ای زیرساخت‌های گردشگری را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولتی ایجاد کرد، درآمدهای سرشاری نصیب شهر می‌شود که ضمن اشتغال فراوان موجب رونق اقتصادی و توسعه همه‌جانبه نیز خواهد شد.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به ضرورت تغییر نگاه ملی به بندرعباس، تصریح کرد: بندرعباس با قابلیت‌ها و درآمدهای فراوانی که برای کشور دارد باید به بهترین مکان گردشگری کشور تبدیل شود و به جایگاه شایسته خود در اقتصاد ملی دست یابد.
 
حیدری‌زاده، دستاوردهای حاصل از توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان هرمزگان را بی‌شمار دانست و گفت: اشتغال، رونق اقتصادی، توسعه، آبادانی، رشد واقعی در عرصه‌های گوناگون و رفع محرومیت از استان هرمزگان و شهر بندرعباس می‌تواند از گوشه‌های از دستاوردهای حاصل از توجه به بخش گردشگری باشد که به ایجاد باور کسب و کار و کارآفرینی در همه آحاد مردم منجر خواهد شد.
 
وی توجه به دو موهبت بزرگ الهی به استان هرمزگان یعنی دریا و کوه در مجاورت یکدیگر اشاره و بیان کرد: نقاط اتکای ما در حوزه گردشگری به خوبی مشخص است و باید با جذب سرمایه‌گذار و تسهیل این فرآیند به کمک توسعه استان برویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار