باید دید در شهریور ماه و با شروع جشنواره تابستانی قشم و افزایش ورود گردشگران به این جزیره گردشگری در جزیره هنگام نیز رونق خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۸۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 22 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فعال بخش خصوصی در گردشگری دریایی جزیره هنگام از تشکیل و ثبت جامعه اقامتگاه های کاشانه مهمان در جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: این جامعه دارای 38 عضو از جزایر قشم و هنگام است.

افشین عباس نژاد هنگامی ادامه داد: اعضای این جامعه اقاتگاه های کاشانه مهمان را تنها کسانی تشکیل می دهند که اقامتگاه روستایی آنها دارای مجوز های لازم از سازمان منطقه آزاد قشم باشند که این امر از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان ساخت: با تشکیل این جامعه می توانیم برای بومیان فعال در امر ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی در روستاهای جزایر هنگام و قشم کلاس های آموزشی مختلف از جمله خانه داری، آشنایی با زبان انگلیسی، چگونگی برخورد باگردشگری و ... برگزار کنیم.

وی همچنین از استاندارد سازی خدمات ارائه شده در اقاتگاه های کاشانه مهمان در جزایر قشم و هنگام خبر داد و اظهار داشت: قصد داریم باشرکت در همایش های و نمایشگاه مختلف ضمن انجام تبلیغات برای جذب گردشگر به اقامتگاه های روستای جزایر قشم و هنگام، تجربیات جدیدی در زمینه ارائه خدمات مناسب به گردشگران کسب کنیم.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام یادآور شد: اسکان در اقامتگاه های بومی برای بسیاری از گردشگران ارزش زیادی دارد چرا که آنها نسبت به تجربه زندگی به سبک بومیان منطقه بسیار ابراز تمایل می کنند.

عباس نژاد هنگامی اظهار امیدواری کرد: با این شرایط و انجام تبلیغات برای اقامت گردشگران در خانه های روستایی، ضمن فراهم شدن سفر ارزان قیمت برای گردشگران بر جاذبه های گردشگری منطقه نیز افزوده شود.

وی در ادامه گفته های خود در خصوص وضعیت فعلی گردشگری در جزیره هنگام اظهار داشت: هم اکنون به دلیل گرمای هوا و دور شدن دلفین ها از آبهای ساحلی جزیره هنگام، شاهد رکود گردشگری در این جزیره هستیم اما همواره برخی از گردشگران ورودی به قشم نسبت به سفر به جزیره هنگام تمایل دارند.

وی تاکید کرد: بنابراین تعدادی از قایقرانان در اسکله کندالو مستقر هستند در صورت درخواست گردشگران برای گشت دریایی در اطراف جزیره هنگام و نیز گشت زنی داخل جزیره به آنها خدمات رسانی کنند.

وی گفت: هر چند دلفین ها دیده نمی شوند اما بازدید از سواحل نقره ای جزیره هنگام و آکواریوم طبیعی برای گردشگران از لذت بسیار خاصی برخوردار است.

به گفته عباس نژاد هنگامی، همچنین این امکان برای گردشگران فراهم است تا با ورود به داخل جزیره ضمن بازدید از خانه های روستایی و آشنا شدن با فرهنگ بومیان منطقه نسبت به خرید از بازارچه صنایع دستی که توسط بانوان جزیره اداره می شود، اقدام کنند.

این فعال بخش خصوصی در گردشگری دریایی تاکید کرد: همچنین رستوران جزیره نیز آماده ارائه غذاهای دریایی به گردشگران ورودی به جزیره است.

وی اذعان داشت: امید می رود در شهریورماه و با شروع جشنواره تابستانی قشم و افزایش ورود گردشگران به این جزیره شاهد رونق گردشگری در جزیره هنگام نیز باشیم.

عباس نژاد هنگامی به انجام فعالیت های محیط زیستی در جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: هم اکنون سمن محیط زیستی در جزیره هنگام در حال شکل گیری است تا بتواینم به حفاظت حیات وحش و محیط زیست دریایی جزیره کمک کنیم.

وی حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی در زمان تخم گذاری آنها را از دیگر اقدامات محیط زیستی انجام شده توسط بومیان جزیره هنگام عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار