با تکمیل طرح های توسعه ای در اسکله شهید ذاکری قشم، این اسکله به زودی و در کنار اسکله شهید حقانی بندرعباس به بندر تخصصی مسافربری کشور تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 22 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از اهداف اصلی توسعه اقتصاد جزیره قشم در سازمان منطقه آزاد قشم مطرح و در این راستا توسعه اسکله ها و بنادر قشم به عنوان زیرساختهای اولیه تردد های دریایی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است که با تخصیص اعتبارات کافی و استفاده از گروه پیمانکاران مجرب، تحقق این امر آغاز شده است.    
 
فرزین حقدل تصریح کرد: در این راستا طرح توسعه اسکله شهید ذاکری به عنوان یکی از مهمترین اسکله های ویژه تردد مسافرت های دریایی در دستور کار جدی قرار گرفته است و هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.  
                                  
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: اسکله شهید ذاکری به عنوان یکی از بزرگترین اسکله های مسافری کشور دارای شش پست اسکله است که طی طرح توسعه شش پست اسکله دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد.   
                              
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت اسکله شهید ذاکری در منطقه جنوب کشور، خاطرنشان کرد: این شش پست اسکله جدید با آبخور بیشتر برای پهلوگیری کشتی های بزرگ تر احداث می شوند.     
                         
حقدل در ادامه بیان داشت: به این ترتیب اسکله شهید ذاکری به زودی در کنار اسکله شهید حقانی در بندرعباس به بندر تخصصی مسافربری کشور تبدیل خواهد شد و باعث تحولی اساسی در گردشگری دریایی منطقه خلیج فارس می شود.          
                
وی همچنین به طرح توسعه بندر کاوه اشاره کرد و گفت: این بندر هم اکنون دو پست اسکله به ظرفیت 100 هزار تن را داراست که در پایان طرح توسعه تعداد اسکله های این بندر به شش پست افزایش خواهد یافت.         
                    
به گفته وی، اسکله های جدیدی که قرار است در بندر کاوه ساخته شوند دارای آبخور 28 متر خواهند بود و ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر را چندین برابر افزایش خواهند داد.               
                                                                                                   
وی با اشاره به اینکه فاز دوم طرح توسعه بندر بهمن قشم مدت هاست که اجرایی نشده بود، بیان داشت: با پیگیریهای سازمان منطقه آزاد قشم، هم اکنون شمع کوبی این پروژه به اتمام رسیده است.         
                                                                                            
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با اتمام فاز دوم طرح توسعه بندر بهمن، ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر به سه برابر افزایش خواهد یافت.       
                                                                                                                   
به گفته حقدل امکان پهلوگیری شناورهای 10 هزار تنی در بندر بهمن قشم نیز فراهم خواهد شد.    
    
وی همچنین ساخت بندر بزرگ سوازی قشم را یکی دیگر از برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه بنادر قشم عنوان کرد و گفت: این بندر قرار است با آبخور بین 40 تا 50 متر احداث شود که باعث تحولی بزرگ در امر جابه جایی کالا در کشور خواهد شد.              
 
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: این بندر می تواند به یکی از بنادر مهم بین المللی تبدیل شود.         
                    
گفتنی است، سوزا در 39 کیلومتری جنوب غربی شهرستان قشم و در موقعیتی ساحلی قرار گرفته که تنگه معروف و استراتژیکی هرمز در محدوده آن واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار