مدیر ژئوپارک قشم گفت: پای انسان‌های عصر پارینه سنگی به موزه ژئوپارک قشم به‌عنوان غنی‌ترین موزه تنوع زیستی جنوب کشور باز شد.
کد خبر: ۲۸۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 21 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا محسن‌پور با اشاره به ورود انسان‌های عصر پارینه سنگی به موزه ژئوپارک قشم، اظهار داشت: غار مصنوعی نمکدان قشم و ماکت انسان‌های عصر پارینه سنگی در بستر بازسازی شده ژئوسایت بام قشم در فاز دوم ساماندهی موزه ژئوپارک قشم به نمایش گذاشته شده است.
 
وی با اعلام اینکه رویکرد جدید ژئوپارک قشم در چیدمان فضایی و نمایش نمونه‌های ارزشمند موزه‌ای از نقطه نظر آموزشی و ترویجی از استانداردهای بالا برخوردار است، گفت: تندیس انسان‌های عصر پارینه سنگی موزه ژئوپارک قشم که به همت تیم زبده‌ای به سرپرستی محمدحسین آزادبخت از هنرمندان به نام کشورمان ساخته شده، از جنبه کیفی و ظرافت‌های مربوط به آن بی‌نظیر است.
 
محسن‌پور خاطرنشان کرد: ساخت تندیس انسان‌های عصر پارینه سنگی و ایجاد فضای غارنمکدان قشم جلوه زیبایی به موزه ژئوپارک قشم داده و انتظار می‌رود دانش آموزان و دانشجویان از سراسر ایران با هدف سفرهای علمی و دیدن این مجموعه با بیش از سه هزار گونه مختلف تاکسیدرمی شده شامل کوچکترین و بزرگترین پستاندار به این جزیره سفر کنند.
 
مدیر ژئوپارک قشم گفت: در این موزه می‌توان کوچکترین پستاندار به نام حشره‌خوار کوتوله به وزن دو گرم که توانایی به دنیا آوردن سه بچه را دارد در کنار اسکلت نهنگ بیش از 11 متری به‌عنوان بزرگترین پستاندار را مشاهده کرد.
 
وی افزود: سه گونه از لاک‌پشت‌های حوزه خلیج فارس از جمله لاک‌پشت معروف پوزه‌عقابی که سایت تخم‌گذاری آن در روستای شیب‌دراز است در کنار لاک‌پشت دیگر از نوع پشت چرمی با 725 کیلو وزن و دو متر قد در این موزه دیده می‌شود.
 
به گفته محسن‌پور، در کنار انواع ماهی‌ها می‌توان خرچنگ گیتارزن تاکسدرمی شده که یک دستش بزرگتر از دست دیگرش است و به جای اینکه از رو به رو حرکت کند یک طرفه راه می‌رود را نیز در این موزه نظاره کرد.
 
مدیر ژئوپارک قشم عنوان کرد: در کنار همه موجودات دریایی، زمینی و هوایی موزه ژئوپارک قشم، می‌توان هنر بومی‌شناسی از جمله صنایع دستی زنان و ابزار کار مردان و درب‌های چوبی خانه‌های قدیمی قشم را نیز در این مجموعه زیبا تماشا کرد.
 
موزه ژئوپارک قشم از سال 1379 در شهر قشم راه‌اندازی شد و بیشتر بازدیدکنندگان آن را گروه‌های پژوهشی و دانش‌آموزان و بخشی از دیگر گردشگران تشکیل می‌دهند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار