مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از اقدامات سریع گمرکی برای تخلیه بار کشتی 21 هزار تنی حامل کنسانتره روی در اسکله کاوه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 21 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هرمز امیری با اشاره به پهلوگیری کشتی 21 هزار تنی حامل کنسانتره روی در قشم، اظهار کرد: شرکت ذوب و روی قشم تا پایان امسال 120 هزار تن خاک کنسانتره روی به ارزش 6 میلیون و 500 هزار دلار را برای تولید شمش روی از طریق اسکله کاوه وارد جزیره قشم می‌کند.
 
وی افزود: روزانه 55 تا 60 تن شمش روی در کارخانه ذوب و روی قشم تولید می‌شود و محصولات این شرکت به کشورهای ایتالیا، هند و امارات متحده عربی صادر می‌شود.
 
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: سرعت بخشیدن به امور گمرکی فعالان اقتصادی در جزیره قشم از مهمترین سیاست‌های حمایتی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تولید کنندگان می‌باشد که در دستور کار مجموعه‌های مختلف سازمان به ویژه گمرک قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: بیش از یک هزار کامیون 10 تن باید بار 21 هزار تنی خاک کنسانتره را تخلیه کنند و هم اکنون 35 کامیون 10 تن به‌صورت شبانه روز در اسکله کاوه قشم مشغول بارگیری مواد اولیه شمش روی برای حمل به کارخانه ذوب و روی فعالیت می‌کنند.
 
امیری عنوان کرد: شرکت ذوب و روی سال 1376 مجوز فعالیت خود را از سازمان منطقه آزاد قشم دریافت نمود و نخستین محصولات شمش خود را سال 1378 تولید کرد و هم اکنون با 320 نیرو در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کار خود را با جدیت دنبال می‌کند.
 
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اسکله کاوه قشم به عنوان یکی از مهمترین اسکله‌های تخلیه و بارگیری کالای کشور شرایط مناسبی برای پهلوگیری شناورهای قاره‌پیما دارد و امید می‌رود براساس سیاست‌های توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد از جمله قشم و اقدامات مثبتی که در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه انجام شده است، شاهد افزایش فعالیت‌ها در این اسکله مهم باشیم.
 
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومترمربع وسعت و در اختیار داشتن چهار شهرک صنعتی به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و با 20 کیلومتر فاصله دریایی با بندرعباس به عنوان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار