استاندار هرمزگان گفت: در هفته دولت امسال از 655 پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته 143 درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 21 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: این نشست به عنوان نخستین برنامه هفته دولت محسوب می‌شود که نشان از اهمیت حوزه اطلاع‌رسانی دارد.
 
وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای تبیین فعالیت‌های دولت در یک سال اخیر است، اضافه کرد: رکورد اقتصادی، نظام بانکی غیرشفاف‌، بازار متلاطم ازر، آسیب‌های اجتماعی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات داخلی در قالب خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و درگیری‌های سیاسی کشور را مورد تاثیر قرار داده بود که دولت یازدهم با هدف رفع این مسائل گام در راه اداره کشور گذاشت.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت در کنترل و مهار تورم بالای 40 درصد موفق عمل کرده است، افزود: در سال جاری نرخ تورم تک رقمی شده است و این همه بعد از دهه‌ها به دست آمده است.
 
جادری بابیان اینکه نوسانات شدید ارزی به کمتر از 5 درصد در سال رسیده است، افزود: این در حالی بود که از رشد اقتصادی منفی 6.3 درصد در سال 93 به بالای سه درصد رشد اقتصادی دست یافته‌ایم.
 
وی به کاهش درامدهای نفتی و ارزی اشاره و گفت: قمیت نفت از 120 دلار به زیر 40 دلار رسید و درآمد کشور از 120 میلیارد در سال به 18 میلیارد دلار در دولت یازدهم رسید.
 
استاندار هرمزگان افزود: در زمینه های نفت و گاز چندین فاز پارس جنوبی و تا پایان سال نیز چند فاز دیگر افتتاح خواهد شد که تمامی موفقیت‌های داخلی و منطقه‌ای نتیجه سیاست‌های آرامش‌طلبانه و وحدت‌مدارانه دولت بوده است.
 
جادری به برجام اشاره و گفت: این امر سبب شد بعد از 12 سال دولت بتواند حقوق هسته‌‌ای را به تثبیت برساند و قطعنامه‌های سازمان ملل را یکجا لغو کند که این امر سبب می شود ما به بازارهای جهانی دسترسی مجدد داشته باشیم و صادرات خود را از 650 هزار بشکه به دو میلیون و 300 هزار بشکه برسانیم.
 
وی به سایر تبعات تحریم‌ها اشاره و اظهار داشت: جلوی بسیاری از مفاسد توسط دولت گرفته شده است چرا که دولت عزم خود را برای مقابله با فساد در تمامی بخش‌های جزم کرده است.
 
جادری با اشاره به دستاوردهای دولت در هرمزگان، نیز گفت: وحدت و آرامش موجود در استان با استفاده از تمام نیروهای شایسته در بین برادران اهل سنت و تشیع، نمونه‌ای عینی و بارز از آزادی‌های اجتماعی و شایسته‌سالاری است که دولت شعار و وعده آن را نیز داده بود.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به رویکرد محیط زیستی دولت افزود: دغدغه محیط زیستی دولت در هرمرگان که در راس آن سفر دکتر ابتکار به این استان قرار دارد، نیز به طور جد مورد توجه است.
 
وی به اجرای پروژه‌های تولیدی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری در استان اشاره و یادآور شد: در حوزه‌های مختلف از جمله درآمدهای گمرکی و صادرات غیرنفتی افزایش 30 و 87 درصدی داشته‌ایم.
 
جادری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح توسعه سواحل مکران و ایجاد پایانه‌های نفتی در در جاسک و جابجایی پالایشگاه نفت فوق سنگین از بندرعباس به کوه مبارک اشاره و گفت: رونق مبادی ورود کالا و صادرات در استان مورد توجه بوده به نحوی که چند گمرک پس از سال‌ها توقف مجددا راه‌اندازی شده است.
 
وی به فعالیت‌های حوزه سلامت و درمان نیز اشاره و گفت: شاخص تخت بیمارستانی از 1.17 درصد به 1.22 درصد افزایش یافته است.
 
جادری به اجرای طرح‌های حوزه نیرو اشاره و افزود: در حوزه روستایی، روستاهای برخوردار از آب لوله‌کشی از 950 روستا به بیش از هزار و 300 روستا فزایش یافته است.
 
استاندار هرمزگان به تحولات حاصله در حوزه عمران جزایر و آموزش و پرورش اشاره و یادآور شد: در حوزه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری استان نیز طی دو همایش برگزار شده 78 تفاهم‌نامه بین‌دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی داخلی و خارجی منعقد شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار