دومین برنامه جنگل‌کاری تالابی توسط سمن‌( سازمان مردم نهاد) های فعال حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در خور خوران ِاستان هرمزگان انجام شد.
کد خبر: ۲۸۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 21 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دبیر سازمان مردم‌ نهاد مشق آفرینش با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از اجرای موفقیت‌آمیزِ همراه با تجربه فراوان در نخستین برنامه جنگل‌کاری داوطلبانه، و با توجه به ابراز علاقه بسیار زیاد فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، دومین برنامه جنگل‌کاری تالابی از سوی دوست داران محیط زیست برگزار شد.
 
مهدی شیرخانی ادامه داد: در این برنامه حدود 20 فعال اجتماعی با همراهی و میزبانی چند نفر از فعالان شهرستان بندر خمیر اقدام به جمع‌آوری حدود 70 کیلوگرم بذر کردند که حاصل آن، کاشت گلدانی بیش از 4000 بذر است.
 
دبیر سازمان مردم‌نهاد مشق آفرینش افزود: در برنامه نخست جنگل‌کاری، بذرها مستقیما کاشته شدند اما در برنامه دوم پس از تحقیقات بیشتر، بذرهای جمع‌آوری شده به صورت گلدانی کاشته شدند.
 
شیرخانی خاطرنشان کرد: پس از مراقبت حدودا سه ماهه از بذرهای کاشته شده، هنگامی که نهال‌های توانمند و پایدارتر در اختیار داریم، این نهال‌ها به زیستگاه مورد نظر واقع در خور خوران کاشته می‌شوند.
 
این فعال حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از مشارکت قابل توجه فعالین زیست محیطی بندر خمیر در این برنامه خبر داد و گفت: یقینا جامعه محلی نخستین ذی‌نفعان توسعه جنگل‌های حرا هستند.
 
شیرخانی ادامه داد: با توجه به اهمیت این جنگل ها و آسیب هایی که طی سالهای قبل به دلایل مختلف متوجه این منطقه شده، این اقدام مسئولانه مردمی تا پایان سال جاری به صورت مدون انجام می‌شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت جنگل‌های حرا در اکوسیستم دریا، تصریح کرد: این جنگل ها مناسب ترین مکان برای تخم گذاری آبزیان، لانه سازی پرندگان مهاجر و بومی و... است.
 
وی با بیان اینکه این اقدام با مساعدت و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان بندرخمیر انجام می‌شود، بیان کرد: امیدواریم این حرکت طی سالهای آتی در سایر مناطق نیز اجرا شده و تداوم یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار