یکی از مهمترین اثرات راه اندازی خط دریایی عمان- قشم علاوه بر توسعه گردشگری و تبادل اقتصادی بین دو منطقه، رفع مشکلات قاچاق کالا در این مسیر بوده است.
کد خبر: ۲۸۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 20 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص برگزاری تورهای دریایی در مسیر قشم- عمان اظهار داشت: یک فروند شناور مسافربری که از اوایل مرداد ماه کار خود را در مسیر قشم – عمان آغاز کرده تا کنون شش سرویس در این مسیر انجام داده است.
 
فرزین حقدل با اشاره اینکه روزهای شنبه و پنج شنبه سفرهای این کشتی انجام می شود، گفت: مسافران می توانند با برنامه ریزی در این روزها نسبت به انجام سفر تفریحی، جابجایی بار و خودرو اقدام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: البته طی این مدت از فعالیت این شناور مسافربری، ترددخودرو به جزیره قشم ازسوی عمانی ها صورت نگرفته است اما هم اکنون در حال فراهم کردن مقدمات لازم جهت ورود گردشگران عمانی با خودروهای شخصی به جزیره قشم هستیم.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: همچنین این امکان فراهم خواهد شد تا خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد قشم نیز بتوانند به عمان وارد شوند و گردشگران ایرانی راحت تر به گشت و گذار بپردازنند.
 
وی گفت: هم اکنون گردشگران عمانی که از طریق شناور وارد قشم می شوند با توجه به دارا بودن ویزای دو هفته ای، معمولاً یک هفته در جزیره اقامت می کنند که اغلب آنها کسانی هستند که دارای قوم و خویش در جزیره قشم هستند.
 
به گفته حقدل، یکی از مهمترین اثرات راه اندازی خط دریایی عمان- قشم علاوه بر توسعه گردشگری و تبادل اقتصادی بین دو منطقه، رفع مشکلات قاچاق کالا در این مسیر بوده است.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: بازرگانان می توانند از این پس کالاهای خود را به صورت قانونی و بدون استفاده از مبادی غیر مجاز در مسیرقشم – عمان جابه جا کنند.
 
وی همچنین به برگزاری جشنواره تابستانی در قشم اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها باید از تاثیر گذاری زیادی در جذب گردشگر برخوردار باشد چرا که برپایی جشنواره ضعیف، اثرات به مراتب مخریب تری در مقایسه با عدم برگزاری جشنواره تابستانی در قشم دارد.
 
حقدل افزود: بنابراین جشنواره تابستانی با کیفیت و سطح بالا در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است و به همین منظور از چندین گروه توانمند داخلی در برگزاری جشنواره ها برای برپایی جشنواره تابستانی قشم دعوت به عمل آورده شده است تا بتوانیم بهترین آنها را در برگزاری جشنواره ای قوی در شهریوماه امسال انتخاب کنیم.
 
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: به زودی پس از بررسی های لازم در کمیته ویژه جشنواره تابستانی در سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت برگزار کننده انتخاب خواهد شد و پس از آن می توانیم جزئیات برگزاری را اعلام کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار