مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴ هکتار از اراضی ملی منطقه مرزی حق آباد کشتگان شهرستان سراوان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۲۸۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 18 August 2016

عبدالباسط پاکزاد گفت تجاوز مستقیم به اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه‌ها و تخریب آن‌ها یکی از روش‌های زمین خواری است که باید از سوی متولیان امر مورد توجه بیشتری نسبت به گذشته قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه پدیده زمین‌خواری محدود به محله، شهر، روستا، استان یا بخش خاصی نیست و در سراسرکشور به اشکال مختلف پراکنده شده است سیستان  و بلوچستان که یکی از پهناورترین استانهای کشور است هم از این امر مستثنی نبوده و در سالهای اخیر شاهد زمین‌خواری‌های ریز و درشت در جای جای استان بوده‌ایم.

پاکزاد  تصریح کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه در مقابله با زمین خواری و تصرف عدوانی اراضی ملی، مطابق با تبصره 1 ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع، سطحی بالغ بر 4 هکتار از اراضی ملی منطقه مرزی حق آباد کشتگان که با ساخت اتاقک و حصارکشی در تصرف افراد سودجو قرار داشت با همکاری نیروهای انتظامی محل رفع تصرف و به منابع ملی اعاده گردید.

وی افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان  در تمامی نقاط بحرانی حضوری مستمر داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف در اراضی ملی با عاملان در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار