رییس بیمارستان شهید محمدی از احداث مرکز غربارل‌گری سرطان در مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 14 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی حسنی آزاد در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز غربال‌گری سرطان در مجتمع درمانی پیامبر اعظم هستیم و این مرکز در آینده نزدیک عملیات احداث آن آغاز خواهد شد و امیدواریم طی یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
وی همچنین از راه اندازی بخش سوختگی مجتمع درمانی پیامبر اعظم خبر داد و گفت: مشکلات برق بیمارستان سوانح سوختگی بندرعباس حل شده و بخش سوختگی در حال ارایه خدمات به مردم است و در آینده نزدیک بخش "آی سی یو" و "اتاق عمل " سوختگی نیز راه اندازی می‌شود.
 
حسنی آزاد  با بیان اینکه بیمارستان شهید محمدی به عنوان تنها بیمارستان تخصصی دولتی بندرعباس در حال ارایه خدمات به مردم هرمزگان است، افزود: به دلیل اینکه طرح سلامت و تعرفه‌های این طرح تنها در بیمارستان‌های دولتی ارایه می‌شود بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با سیل اعظمی از بیماران هرمزگان و بعضا استانهای هم جوار روبرو است و سرانه تخت در اینجا به ازای هر یک هزار نفر تنها یک تخت وجود دارد که این آمار بسیار پایینی است.
 
وی خاطرنشان کرد:  ضریب اشغال تخت در بیمارستان شهید محمدی 87 درصد است که این میزان بالایی است زیرا نرم آن حداقل 70 درصد است.
 
حسنی آزاد اضافه کرد: در سال گذشته 31 هزار نفر در بیمارستان شهید محمدی بستری، 55 هزار نفر در فروریت‌های اورژانس این بیمارستان پذیرش و 150 هزار نفر به درمانگاه آن مراجعه و 17 هزار عمل در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: از 16 بیمارستان استان که سه مورد آن خصوصی هستند بار اصلی درمان استان بر دوش بیمارستان شهید محمدی است که این حجم گسترده مراجعه از جمله در بخش تصادفات و بیماران آسیب مغزی، فشار زیادی را بر ظرفیت های محدود و کارکنان این بیمارستان وارد می کند.
 
حسنی آزاد در پایان خاطر نشان کرد: با همه این کمبودها با توجه به توسعه چشمگیر زیرساخت ها و خدمات تخصصی و فوق تخصصی در مراکز درمانی استان هرمزگان، هیچ نیازی به اعزام و مراجعه بیماران به استان های دیگر نیست و این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که امور درمانی خود را در همین استان پیگیری کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار