اگر جامعه ای می خواهد رشد یابد، باید رسانه های آن فعال باشند و به سمتی حرکت کرد که بتوان یک جامعه ای پرنشاط، اثرگذار، با مشارکت بالا و تصمیم ساز در عرصه های مختلف داشته باشیم.
کد خبر: ۲۷۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 04 August 2016
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: اگر جامعه ای می خواهد رشد یابد، باید رسانه های آن فعال باشند و به سمتی حرکت کرد که بتوان یک جامعه ای پرنشاط، اثرگذار، با مشارکت بالا و تصمیم ساز در عرصه های مختلف داشته باشیم.

به گزارش ایرنا محمدابراهیم الهی تبار در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار در شهرستان ملایر افزود: جامعه ای که در آن شور، نشاط و اطلاع رسانی و خبر نباشد، جامعه ای نیست که به سمت و سوی توسعه گام بردارد.

وی عرصه خبر و خبررسانی را یکی از مهمترین مسائل اثرگذار در جامعه پویا دانست و اظهار داشت: باید بتوانیم مطالبه گری را افزایش داده و حضور مردم را در عرصه تصمیم سازی از طریق مطبوعات و رسانه ها افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به واسطه فعالیت رسانه ها می توانیم لایه های ناشناخته در جامعه را بشناسانیم و سیاست ها و بازخوردها را در جامعه منعکس کنیم تا مردم بتوانند مسایل را نقد و مرور کرده و در امور جاری جامعه نقش آفرین باشند که این امربه طور یقین می تواند یک جامعه با نشاط را رقم زده و به سمت توسعه هدایت کند.

الهی تبار بیان داشت: از زمان تشکیل دولت تدبیر و امید، توجه این دولت به توسعه مطبوعات و حمایت از رسانه ها، بسیار ویژه است.

وی با اشاره به برخی از شاخص های دولت تدبیر و امید در حمایت از رسانه ها گفت: 20 درصد از مطبوعاتی که امروز در دکه های روزنامه فروشی وجود دارد، در این دولت مجوز گرفتند و زمان صدور مجوزها و امتیاز رسانه ها در این دولت از سه یا چهار سال به حدود شش ماه کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: حمایتی که دولتمردان به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات به عمل آورده و فضای نقدی که برای مطبوعات ایجاد کردند، یکی از نکات مثبت و ارزنده این دولت است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه بعد از چندین سال شاهد بسیاری از مفاسد چون اختلاس های میلیاردی بودیم، اظهار کرد: این در حالی است که امروز وقتی موضوع برداشت های نامتعارف مطرح و توسط رسانه ها کلید زده شد، دولتمردان و مسئولان به شدت ورود پیدا کرده و با این امر برخورد کردند.

الهی تبار تاکید کرد: هر اندازه فضای نقادی را گسترش دهیم و با فضای تخریب برخورد کنیم، بهتر می توانیم در جهت توسعه و بالندگی جامعه حرکت کنیم.

وی گفت: اگر سیاست و یا حرکتی را ایجاد می کنیم، زمانیکه در عرصه نقادی قرار بگیرد، پخته و کاربردی تر شده و مردم مشارکت بیشتری در اجرای این سیاست ها از خود نشان می دهند و این تصمیم به طور یقین کاربردی تر خواهد بود.

الهی تبار همچنین حمایت ویژه استاندار همدان از مطبوعات را یکی از سیاست های اصلی مدیر ارشد استان دانست و گفت: اگر در سال های اخیر روز خبرنگار به شکل ویژه تری برگزار می شود، به دلیل نگرش و بینشی است که در مسئولان استان شکل گرفته و به عنوان یک اعتقاد به آن نگاه می شود.

وی افزود: در همین رابطه در سطح استان همدان برای نخستین بار کارگروه تخصصی رسانه شکل گرفت و تمام کارهای تخصصی آن در حوزه های مختلف هم توسط خود رسانه و خبرنگاران انجام می شود.

وی ممنوع بودن شکایت از خبرنگاران و مطبوعات توسط دستگاه های اجرایی را یکی از اقدام های مهم مدیر ارشد استان عنوان کرد و بیان داشت: سعی شده است فضا را برای مطبوعات و رسانه ها امنیتی نکنیم.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: اگر امروز مشکلاتی را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می بینیم، باید اخلاق را رعایت کنیم، چراکه ما یک جامعه متمدن هستیم و اخلاق ریشه در هویت ملی و هویت دینی ما دارد.

الهی تبار ادامه داد: اگر دنیا امروز شعار دفاع از حقوق بشر و بشردوستی را می دهد، 1400 سال پیش پیامبر اکرم(ص) خبر از رسالت و تکلیف خود از این امر را داد.

وی یادآور شد: اگر تکلیف و هدف فردوسی و حافظ و همه شاعران ایرانی را نیز بررسی کنیم، همه بوی بشردوستی و اخلاق محوری دارد و مصداق آن شعر زیبای سعدی است که در درب ورودی سازمان ملل نصب شده است.

وی افزود: ما نیز باید متعهد باشیم که در همه امور خود به ویژه در عرصه رسانه که بسیار حساس است و با آبرو، شخصیت و حیثیت جامعه سر و کار دارد، باید اخلاق محوری هر چه بیشتر پررنگ تر شود.

الهی تبار خاطرنشان کرد: رسانه ها به عنوان یکی از مراجع اثرگذار جامعه می توانند سمت و سوی همه نهادها، اقشار و همه فعالیت ها را به سمت یک فعالیت اخلاق محور حرکت دهند.
17 مردادماه به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده که برنامه های هفته خبرنگار از هشتم مردادماه امسال در استان همدان آغاز شده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار