فرماندار سیریک گفت: پس از وقفه چندماهه صادرات یونجه، دوباره صادرات این محصول از اسکله چندمنظوره شهرستان سیریک آغاز شده و تاکنون بیش از 25 تن یونجه به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس صادر شده است.
کد خبر: ۲۷۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 03 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، میرمرسل ایزدی‌پور با اشاره به صادرات یونجه به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس اظهار کرد: ارزش محموله‌های صادره بیش از 22 هزار و 500 دلار بوده که برای کشور ارزآوری داشته است.
 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از یک هزار و 250 تن به ارزش 375 هزار دلار به کشورهای عمان، امارت و کویت صادره شود.
 
فرماندار شهرستان سیریک بیان کرد: با رونق صادرات از مجتمع بندری سیریک (اسکله چندمنظوره سیریک) ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم شهرستان، ارزآوری خوبی برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.
 
ایزدی‌پور اضافه کرد: بیشتر محموله‌های صادره شده یونجه به کشورهای امارات متحده عربی و عمان بوده است.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: علی‌رغم عدم تکمیل برخی زیرساخت‌های صادرات در اسکله‌های شهرستان در سال گذشته و سال جاری، محصول و کالاهایی شامل یونجه، خرما، شیره خرما، خرمای دامی، علوفه، حصیر، صنایع دستی، دام زنده سبک و سنگین به کشورهای عمان، امارات و کویت صادر شده است.
 
فرماندار شهرستان سیریک یادآور شد: در صورت تکمیل پس‌کرانه‌های اسکله چند منظوره سیریک و تسهیل در صادرات کالاها و محصولات سبزی و صیفی‌جات و صادرات کالاهای غیر نفتی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی خوبی در شهرستان سیریک و منطقه شرق هرمزگان فراهم خواهد شد.
 
ایزدی‌پور ادامه داد: شهرستان سیریک با توجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس به‌ویژه کشورهای عمان و امارت متحده عربی و برخورداری از دو گمرک فعال بندر کوهستک و شهر سیریک و مجتمع بندری و وجود دومین اسکله بزرگ استان از نظر وسعت حوضچه و توسعه سواحل مکران می‌تواند ضمن اشتغالزایی به قطب تجارت هرمزگان تبدیل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سیریک بیش از 100 فروند لنج تجاری مشغول فعالیت در قالب ته‌لنجی هستند که در صورت احیای پس‌کرانه‌ها و ارتقای فعالیت ته‌لنجی به بازرگانی و تجاری در شهرستان ضمن بهبود و رونق صادرات باعث اشتغالزایی و مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار