کد خبر: ۲۶۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 20 July 2016
کشف محموله بزرگ 190 میلیارد تومانی قاچاق کالا در استان هرمزگان که در میان کشفیات تمامی سال‌های بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده بار دیگر نگاه‌ها را به سوی هرمزگان جلب کرد تا اهمیت اقتصادی این استان و ضرورت توجه و نظارت ویژه بر کانون‌های صادراتی و وارداتی آن بخصوص گمرک را یادآور شود.

 این کشف بزرگ نیروی انتظامی، تصویر واقعی‌تری از پشت صحنه پرونده‌های بزرگ قاچاق کالا را که با تبانی مجموعه عناصری در درون دستگاه‌های مرتبط با واردات کالا رخ می‌دهد را ارائه داد و صدالبته تصویر روشنی در رفع نگاه غیرمنصفانه به مردم پرتلاش و صبور هرمزگان که سال‌هاست با نجابت در پی کسب روزی از دریا هستند را به نمایش گذارد.
سردار ملکی

تغییر این نگاه در سطوح ملی از یک سو و تلاش شجاعانه نیروی انتظامی در برخورد ویژه با پدیده قاچاق بخصوص دانه درشت‌های این عرصه که ضمن آسیب به اقتصاد ملی و بیکار شدن هزاران جوان این کشور سبب بدنامی مردمی با آبرو و با نجابت شده بودند، یک عزم بزرگ ملی است که با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شده و اکنون به نقطه کم‌نظیری در طول تاریخ برخورد با قاچاق کالا رسیده است.

جمله کلیدی سردار ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان که از زمان حضور در این جایگاه اقدامات کم‌نظیری را در زمینه ایجاد امنیت عمومی، مبارزه با سرقت، برخورد با ناامنی و ایجاد آرامش اجتماعی شاهد بوده‌ایم نباید فراموش کرد.

وی در جمله‌ای کلیدی در نشست رسانه‌ای اعلام خبر کشف این محموله بزرگ قاچاق کالا گفت: "معتقدیم که ریشه قاچاق در هرمزگان به مردم استان باز نمی‌گردد بلکه به خارج از استان مربوط است". 

این جمله را باید به فصل جدیدی از همگرایی میان مسؤولان استان، نمایندگان ملت، نیروهای فعال اجتماعی و برگزیدگان مردم در حوزه‌های مختلف برای کمک و حمایت از نیروی انتظامی به منظور تداوم برخورد با این باندهای قاچاق تلقی و در عین حال به فرصتی برای مطالبه‌گری به منظور خشکاندن ریشه‌های این پدیده شوم تبدیل کرد.

اکنون که نیروی انتظامی با اراده‌ای ویژه در برخورد با این پدیده، بیش از هر زمان دیگری در صف اول مبارزه با قاچاق کالا ایستاده باید فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا را در جامعه رشد و توسعه دهیم تا این حرکت با اقتدار و قدرت هر چه تمام‌تر ادامه یافته و نیروی انتظامی با پشتوانه حمایت هر چه بیشتر مردم در این میدان سخت گام بردارد.

مدیر تابناک هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار