سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: همدلی و همراهی سازمان‌های بیمه‌گر لازمه تداوم و بقا و تحول نظام سلامت است.
کد خبر: ۲۶۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 19 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدحسین داودی اظهار کرد: از آنجائی که طرح تحول نظام سلامت مهمترین رویکرد اجتماعی دولت تدبیر و امید است و در طول دوران بعد از انقلاب شاید بتوان به جرات گفت گسترده‌ترین حمایت از این حوزه چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ مادی در این دوره  صورت پذیرفته که همکاری و تعامل سازمان‌های بیمه‌گر نقش بسیار مهم و به‌سزایی در حفظ و تداوم و بقای تحول نظام سلامت دارد.  
 
وی در خصوص مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر ضمن تقدیر و تشکر از این سازمان‌ها و به‌خصوص سازمان بیمه خدمات سلامت که از ابتدای سال تاکنون به‌خصوص در یکی دو ماه اخیر تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت کاهش مطالبات داشته گفت: طرح تحول نظام سلامت از زمان شروع تاکنون با رضایتمندی بسیار بالای مردم همراه بوده است و قطعا دانشگاه‌ها بدون  همدلی همراهی مطلوب سازمان‌های بیمه‌گر در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم دچار مشکل خواهند بود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: باتوجه به گستردگی خدمت از پایین‌ترین سطوح در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری گرفته تا سطح بیمارستان فوق تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین گسترش بیمه همگانی، سبب گردیده که میزان مطالبات دانشگاه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر به لحاظ ریالی  رقم بزرگی را به خود اختصاص دهد .
 
داودی مطالبات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از سازمان‌های بیمه‌گر را بدین صورت عنوان کرد: تا پایان سال 94 مطالبه دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر مبلغ  147 میلیارد 507 و  میلیون تومان می‌باشد که از این مبلغ  104 میلیارد  و 806 میلیون تومان از بیمه سلامت و 23 میلیارد و 203 میلیون تومان از تامین اجتماعی می‌باشد.
 
وی عنوان کرد: در سال 95  از ابتدای سال تا پایان خردادماه نیز مطالبات بیمه‌ای 34 میلیارد و 924 میلیون تومان می‌باشد که جمعا مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر از سال 94 تا پایان خرداد ماه سال جاری مبلغ 183 میلیارد و 431 میلیون تومان می‌باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر با پیگیری‌های لازم جهت جذب منابع مالی ماندگار و پرداخت به موقع مطالبات، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات که در نهایت موجب رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد را فراهم نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار