رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی سبب حفظ منافع ملی و افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 10 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد اظهار کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر استان هرمزگان و کشور یک راهبرد ویژه از سوی دولت است که بتوان ضمن حفظ منابع ملی، موجب افزایش رضایت‌مندی مردم شد.
 
وی افزود: بودجه عمرانی کشور محدود و شمار پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور بسیار بالاست و به طور تقریبی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور حدود 300 تا 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از توان بودجه عمرانی موجود خارج است و به مشارکت گرفتن بخش خصوصی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک راهکار ملی برای این منظور بشمار می‌رود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان ادامه داد: برای این منظور در مرحله اول حدود 150 پروژه‌ عمرانی در سراسر استان هرمزگان برای واگذاری به بخش خصوصی آماده شده است و مراحل اداری و قانونی لازم برای این منظور انجام شده و امیدواریم بتوانیم با این کار ضمن سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی زمینه صیانت و حفظ منافع ملی را نیز فراهم آوریم.
 
دریانورد، طولانی شدن زمان اجرای یک پروژه را سبب افزایش هزینه‌های آن دانست و گفت: اگر بتوانیم یک پروژه نیمه‌تمام را امسال تکمیل و راه‌اندازی کنیم، حداقل 20 تا 30 درصد از ارزش کل پروژه را در صرفه‌جویی کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: عدم تکمیل به موقع پروژه‌های عمرانی نه تنها موجب از دست رفتن منابع ملی می‌شود بلکه اعتماد مردم را نیز خدشه‌دار می‌کند و بنابراین باید یک پروژه عمرانی در زمانی که وعده تکمیل آن داده شده، مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا دستاوردهای آن را همه مردم احساس کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان تصریح کرد: پیش بینی شده که بخش خصوصی بتواند سالانه حدود 1500 تا 2000 پروژه عمرانی را در کشور تکمیل کند که گامی بزرگ در کمک به دولت و ایجاد رضایت‌مندی در میان مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار