رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب از رفع تصرف از ۲۸ هکتار از اراضی ملی طی سه ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 29 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حبیب الله حاتمی با بیان این که نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی میناب با تلاش گسترده و شبانه روزی مناطق مختلف این شهرستان را رصد می کنند، افزود: هر گونه تخریب اراضی ملی و تجاوز به منابع طبیعی پیامد و برخورد قانونی به همراه دارد. اداره منابع طبیعی و دستگاه قضایی میناب در راستای حفاظت و صیانت از بیت المال و اراضی ملی تعامل خوبی دارند.
 
حاتمی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حفظ انفال و بیت المال، اظهار داشت: مجموعه منابع طبیعی میناب براساس وظیفه قانونی و ذاتی و در راستای تاکید مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان، برای کوتاه کردن دست متجاوزان به عرصه های ملی از تمامی ابزارهای قانونی در این زمینه استفاده می کند.
 
وی با تقدیر از عملکرد دادگستری شهرستان میناب در زمینه توجه به مقابله با متجاوزان به عرصه های ملی، گفت:خوشبختانه دستگاه قضا در تمامی مراحل دادرسی و پیگیری قضایی حساسیت ویژه ای نسبت به برخورد با متجاوزان و بازگرداندن اراضی ملی دارند.
 
حاتمی در ادامه از رفع تصرف از ۲۸ هکتار از اراضی ملی طی سه ماهه نخست سال جاری در میناب خبر داد و گفت: این اراضی به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال متعلق به بخش های مرکزی و توکهور میناب است.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب افزود: این اراضی بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ و احکام صادره قضایی و با همت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی میناب رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.
 
وی همچنین بیان کرد: بیش از هفت هکتار از اراضی ملی در منطقه چراغ آباد از توابع بخش توکهور میناب طی روز گذشته و با حكم مرجع قضایی از دست متصرفان خارج و آزادسازی شد.
 
این مسئول همکاری مردم و جوامع محلی با مجموعه منابع طبیعی را بی نظیر دانست و اظهار داشت: مردم می توانند در راستای حفظ اراضی ملی و جلوگیری از دست درازی سودجویان به عرصه های طبیعی و جنگلی، در صورت مشاهده در زمینه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه های طبیعی، مراتب را به شماره تماس ۱۵۰۴ اعلام و گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار