مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:هرچند سراسر استان دچار خشکسالی است و با محدودیت شدید منابع آب مواجه است اما شهر بستک در غرب استان وضعیت ویژه ای دارد و بحرانی ترین شهر استان از نظر منابع آبی و تامین آب است.
کد خبر: ۲۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 29 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امین قصمی افزود : منابع آبی شهر 80هزار نفری بستک به سفره زیرزمینی لاور و نیسان و نیز چند حلقه چاه محدود می شود.

وی ادامه داد:حداقل نیاز آبی بستک و جناح 110لیتر در ثانیه است که هم اکنون امکان تامین و انتقال فقط 75لیتر در ثانیه فراهم شده است.

این مسئول حوزه آب استان اضافه کرد:بر اساس مطالعات انجام شده ،شیرین سازی 100هزار مترمکعب آب در هر شبانه روز در بندر چارک و انتقال آن با یک خط لوله 70کیلومتری برای رفع نیاز آبی بستک در دستور کار قرار گرفته است.

قصمی خاطرنشان کرد :هر دو عملیات شیرین سازی و انتقال آب با استفاده از سرمایه بخش خصوصی انجام می شود که مناقصه اجرای خط انتقال نیز برگزار شده و به زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ،بر اساس پیش بینی های انجام شده ،پس از آغاز فاز یک خط انتقال ،مقدمات شیرین سازی آب نیز فراهم می شود تا همزمان با اتمام اجرای خط انتقال ،پروژه شیرین سازی نیز به بهره برداری برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار