معاون آبزی ‌پروری شیلات هرمزگان گفت: برداشت میگوی پرورشی در سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 28 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی کریمی گفت: پیش بینی می شود امسال ۸ هزار تن میگو از مزارع استان برداشت شود که ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. پارسال ۷هزار و ۲۰۰ تن میگو پرورشی از مزارع هرمزگان برداشت شد.
 
کریمی افزایش سطح زیر کشت، استفاده از شبکه های هوادهی و غذادهی خوکار را از عوامل افزایش برداشت میگوی پرورشی عنوان کرد و گفت: میگوهای برداشت شده از مراکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی میناب ‌، کولغان بندرعباس، سایه خوش بندرلنگه، بندر مقام پارسیان، جاسک و جزیره هنگام برداشت می‌شود.
 
معاون آبزی ‌پروری شیلات هرمزگان افزود: هرمزگان به علت شرایط آب و هوایی بسیار گرم و تکثیر بیشتر بچه میگو نخستین استانی است که میگوی پرورشی را ۲ دوره در سال برداشت می‌کند. در دوره اول لارو میگو از اواخر اسفند در مزارع رها سازی و در تیر برداشت می شود و دوره دوم نیز از مرداد آغاز و برداشت آخر آذر است.
 
به گفته وی، میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که از سال ۸۸ به صورت آزمایشی در ۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش یافت. کاهش هزینه های غذایی ، ضریب رشد و بازماندگی بالا ، مقاوم بودن به بیماریها و داشتن دوره رشد کوتاه تر نسبت به میگوهای دیگر از جمله ویژگی های میگوی وانامی است.
 
وی افزود: ۲۰ درصد از میگوی برداشت شده به بازار کشور ارسال و ۸۰ درصد نیز به کشورهای آسیای جنوب شرقی ، روسیه ، فرانسه، عمان و امارات عربی متحده صادر می شود. میگوهای صادر شده بستگی به اندازه میگو هر کیلو ۵ دلار ارزآوری دارد.
 
هرمزگان با دو هزار و ۱۲۶ هکتار مزرعه پرورش میگو رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را پس از استان بوشهر در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار