رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: یکی از راه‌های مهار شکار غیرمجاز در کشور اصلاح قانون مالکیت سلاح شکاری است.
کد خبر: ۲۵۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 28 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی تختی اظهار کرد: یکی از راه‌های مهار شکار غیرمجاز در کشور اصلاح قوانین موجود فعلی و تشدید برخی مجازات‌ها در برابر متجاوزین به محیط زیست در همه سطوح است به طوری که تجاوز به منابع ملی و طبیعی کشور با برخورد جدی قانون مواجه شود.
 
وی بیان کرد: پیشنهاداتی برای اصلاح قانون مالکیت سلاح شکاری در کشور داریم که آنها را در فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح و برای تبدیل آنها به طرح و یا گنجاندن در لوایح دولتی تلاش خواهیم کرد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه مطابق این پیشنهادات، افراد متقاضی مالکیت سلاح در کشور باید احراز صلاحیت شده و سلامت روانی و جسمانی آنان مورد تائید قرار گیرد، افزود: از سوی دیگر باید دارندگان سلاح در کشور نیز واجد شرایط روانی و جسمانی مناسبی باشند و در کارنامه‌شان تعرض به طبیعت و قانون وجود نداشته باشد.
 
هاشمی‌تختی ادامه داد: علاوه بر احراز صلاحیت فردی باید افراد دارای سلاح شکاری دوره‌های آشنایی با قانون را به طور پیوسته طی کرده و حتی دوره‌های آموزش حضور در طبیعت را بگذرانند و تنها سلاح را وسیله‌ای برای تفریح و نقض آرامش طبیعت ندانند.
 
نماینده بندرعباس به اهمیت تقویت نظارت در جامعه در همه زمینه‌ها بخصوص نظارت بر عملکرد و رفتار دارندگان سلاح شکاری در کشور اشاره و تاکید کرد: محیط‌بانان به دلیل نداشتن امکانات کافی و یا محدودیت تعداد قادر به حضور مداوم در همه نقاط طبیعت نیستند و باید ابزارها و تجهیزات جدیدی بخصوص با استفاده از تکنولوژی روز در اختیار محیط زیست قرار گیرد.
 
وی گفت: رصد مداوم حیات وحش و مراقبت دائمی از منابع و سرمایه‌های ملی یکی از وظایف سازمان محیط زیست است که به تنهایی قادر به ایفای مطلوب این نقش نیست و سایر دستگاه‌ها باید به محیط زیست کمک کنند.
 
هاشمی تختی در عین حال خواستار تدوین قوانین حمایت کننده از محیط‌بانان در سازمان محیط زیست شد و گفت: محیط بان باید بتواند از سلاح خود در زمان احساس خطر به راحتی استفاده کند و نباید قانون دست محیط‌بانان را برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز ببندد به طوری که حتی آنان برای دفاع از جان‌‌شان نیز نتوانند از سلاح استفاده کنند.
 
وی در پایان بیان داشت: باید محیط‌بانان حمایت‌های لازم را داشته باشند و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که لوایحی را برای تسهیل کار محیط‌بانان تصویب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار