عضو شورای شهر بندرعباس گفت: هرمزگان دچار توسعه یافتگی نامتوازن و قربانی بی‌ملاحظگی زیست محیطی شده است.
کد خبر: ۲۵۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 28 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش عصر امروز به عنوان یک فعال زیست محیطی در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: تدوین سند زیست‌محیطی شهر بندرعباس به عنوان بزرگترین شهر ساحلی جنوب کشور ضروری است.
 
وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های بندری و صنعتی در غرب شهر بندرعباس موجب ایجاد آلودگی‌های فراوانی شده است، افزود: انتقال فعالیت‌ها به بنادر خشک در سرزمین اصلی ضرورتی است که بسیاری از کشورها در این زمینه اقدام و به نتایج خوب اقتصادی و زیست‌محیطی دست یافته‌اند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: یکی از نیازهای شهر بندرعباس کمک به ایجاد یک بیوپارک در پارک‌ جنگلی شرق شهر است که بتوان از گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری منطقه جنوب کشور حفاظت و در جهت کاربردهای گردشگری نیز از آن استفاده شود.
 
جهانبخش با اشاره به قرارگیری مناطق غربی استان هرمزگان بخصوص شهرستان پارسیان (گاوبندی) در محدوده پارک ملی نایبند، بر لزوم توجه سازمان حفاظت محیط زیست به عدم توسعه صنایع و تجهیزات بندری در این منطقه تاکید کرد.
 
وی اضافه کرد: هرمزگان دچار توسعه یافتگی نامتوازن و قربانی بی‌ملاحضگی زیست‌محیطی شده و دیگر ظرفیت برخی مناطق آن برای ایجاد صنایع آلاینده به پایان رسیده و اهمیت نظارت بر صنایع موجود برای جلوگیری از آلودگی و عدم سرازیر کردن پساب‌های صنعتی به دریا را دوچندان ساخته است.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان مجموعه پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی هرمزگان و دیگر استان‌های کشورمان، گفت: باید مجوزهای شکار باطل و اسلحه‌های مود در دست مردم با قیمت کارشناسی و مناسب از سوی دولت خریداری شود.
 
جهانبخش توضیح داد: در این زمینه باید واردات اسلحه‌های شکاری به کشور نیز ممنوع و بجای آن سلاح‌های ورزشی در انواع مختلف به کشور وارد شود تا بتوان ورزش‌های نظیر تیراندازی را در کشور در حوزه حرفه‌ای پیگیری و توسعه داد.
 
این فعال زیست‌محیطی هرمزگان تصریح کرد: احداث پارک‌های شکار مصنوعی در هر استان با استفاده از ماکت حیوانات و ترویج تیراندازی ورزشی برای ارضای روحیه جوانان و دوستداران شکار پیگیری و از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث این قبیل مراکز بهره برده شود.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود از رئیس سازمان محیط زیست کشور خواست تا در قالب تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج کشور، امکان استفاده از توان نیروهای بسیج برای حفظ و حراست از محیط زیست را فراهم و بسیج محیط زیست و یا بسیج حراست از منابع طبیعی به عنوان یکی از حوزه‌های بسیج کشور ایجاد و فعال شود.
 
عضو شورای شهر بندرعباس یکی دیگر از نیازهای حوزه محیط زیست کشور را فرهنگ‌سازی از سنین کودکی برای ترویج عشق به طبیعت و دوستی با محیط زیست عنوان و از معاون رئیس جمهور در این حوزه خواست تا ستاد ویژه‌ای به این منظور با مشارکت رسانه‌ها و دیگر بخش‌های فرهنگی کشور تشکیل شود.
 
معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های زیست محیطی این عضو شورای شهر بندرعباس خواستار همکاری هر چه بیشتر شهرداری و شورای شهر بندرعباس با اداره کل محیط زیست هرمزگان به منظور اجرای الگوهای موفق زیست محیطی در روند توسعه شهر بندرعباس شد.
 
به گزارش فارس، ابتکار امروز دوشنبه 7 تیرماه برای حضور در مراسم تشییع پیکر دو محیط بان هرمزگانی و قرائت پیام رئیس جمهور در این مراسم به هرمزگان و شهر بندرعباس سفر کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار