با بدرقه مردم خداجو و روزه‌دار هرمزگان، پیکر دو محیط‌بان شهید هرمزگانی در زادگاهشان در جزیره هرمز و شهرستان حاجی‌آباد به خاک سپرده شدند.
کد خبر: ۲۵۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 27 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پس از برگزاری مراسم پرشور تشییع پیکر دو محیط بان شهید هرمزگانی که صبح امروز و با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار، نمایندگان هرمزگان و مسؤولان و مردم در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد، پیکر این دو شهید برای تدفین به زادگاهشان انتقال یافت.
 
پیکر شهید پرویز هرمزی پس از انتقال به جزیره هرمز بر دوش مردم شهیدپرور این جزیره تشییع شد و در گلزار شهدای جزیره هرمز و در جوار شهیدان غیور و سرو قامت این جزیره آرام گرفت.
 
مجید وفادار مدیرکل محیط زیست هرمزگان در مراسم تدفین این شهید بزرگوار با یادآوری خاطراتی از حضور او در صحنه‌های مختلف صیانت از منابع طبیعی کشورمان، اظهار کرد: فقدان وجود ارزشمند شهید هرمزی در خانواده محیط زیست هرمزگان احساس می‎شود و امیدواریم راه بلند او به دست مردم هرمزگان و همه محیط‌بانان این استان تداوم یابد.
 
از شهید هرمزی 6 فرزند به یادگار مانده است.
 
پیکر شهید محمد دهقانی نیز پس از تشییع در بندرعباس به شهرستان حاجی‌آباد منتقل و مردم این شهر نیز پیکر او را تا آرامگاه ابدی‌اش در قطعه شهدای روستای سیاهک بدرقه و او را به خاک سپردند.
 
حجت‌الاسلام صادقی رئیس دادگستری حاجی‌آباد و اصغر جهانگیری فرماندار حاجی‌آباد در مراسم تشییع پیکر این شهید در روستای سیاهک (زادگاه شهید دهقانی) بر اهمیت برخورد قاطع با قاتلان این دو محیط بان هرمزگانی تاکید و بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست تاکید کردند.
 
همچنین این دو مقام مسؤول از تلاش‌های نیروی انتظامی و دادگستری هرمزگان در دستگیری عاملان این قتل‌ها در کمتر از 24 ساعت تقدیر و تشکر کردند.
 
از شهید محمد دهقانی نیز یک دختر 8 ساله به یادگار مانده است.
 
به گزارش فارس، دو محیط بان هرمزگانی روز 5 شنبه 3 تیرماه در ارتفاعات گنو در شمال شهر بندرعباس با دو شکارچی غیرمجاز درگیر شده و جان خود را از دست دادند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار