احمد مرادی، حسین هاشمی تختی و سید مصطفی ذوالقدر سه تن از نمایندگان استان هرمزگان که در مراسم تشییع پیکر دو محیط بان هرمزگان حاضر بودند، در اظهاراتی به بیان راهکارهایشان برای کمک به محیط بانان پرداختند.
کد خبر: ۲۵۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 27 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی، حسین هاشمی تختی و سید مصطفی ذوالقدر سه تن از نمایندگان استان هرمزگان که در مراسم تشییع پیکر دو محیط بان هرمزگان حاضر بودند، در اظهاراتی به بیان راهکارهایشان برای کمک به محیط بانان پرداختند.

خلاصه‌ای از اظهارات این سه تن در ادامه می‌آید:

احمد مرادی: دولت و مجلس نسبت به رفع کمبود امکانات و نیروی انسانی محیط زیست بکوشند

کمبود امکانات و نیروی انسانی موجب شده شکارچیان و متخلفان غیرمجاز علاوه بر کشتار حیوانات و پرندگان بی‌دفاع از کشتن محیط‌بانان زحمتکش نیز ابایی نداشته باشند.   سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان متولی حفاظت از محیط زیست باید با پیگیری‌های لازم از دولت و مجلس نسبت به تامین اعتبار و بودجه برای رفع کمبود امکانات و نیروی انسانی اقدام کند.

خبرگزاری فارس: دولت و مجلس نسبت به رفع کمبود امکانات و نیروی انسانی محیط زیست بکوشند
 
خبر شهادت محیط‌بانان غیرتمند «محمد دهقانی و پرویز هرمزی» موجب تاثر و تالم خانواده‌ و دوستداران محیط زیست کشور شد.  بدون شک این شهیدان عزیز همچون دیگر شهدا نشان دادند که پایبندی به ارزش‌های مقدس اسلامی در حراست و حفاظت از سرمایه‌های ارزشمند وطن در هر جبهه‌ای امکان‌پذیر است.
 
 امروز مردم غیور بندرعباس با حضور در مراسم تشییع این دو شهید محیط‌بان اعلام کردند که همواره قدردان زحمات فعالان محیط زیست بوده و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ها و همکاران این عزیزان برای عاملین این حادثه درخواست مجازات را از مراجع قضایی می‌نمایند.
 
امیدواریم با لایحه‌ای که در دفاع از حقوق محیط‌بانان در مجلس نوشته می‌شود دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در کشور و هرمزگان نباشیم.


حسین هاشمی: محیط زیست از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند

شهید هرمزی و شهید دهقانی خون خودشان را در راه صیانت از طبیعت و میراث طبیعی کشور و مواهب الهی فدا کردند و مردم هرمزگان قدر این اقدام بزرگ آنان را می‌دانند و این حضور کم‌نظیر نیز در مراسم تشییع آنان نشانه همین قدرشناسی است.

خبرگزاری فارس: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ملی است/ محیط زیست از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با متعرضان به محیط زیست استفاده کند

 سازمان محیط زیست نیز باید ساز و کار مناسبی برای استفاده بهتر از ظرفیت مردم در صیانت از محیط زیست تدوین و اجرایی کند و اگر ضعف قانونی نیز در این زمینه وجود دارد، مجلس آماده رفع آن است.
 
برای حفاظت از محیط زیست باید دو راهبرد تقویت ظرفیت محیط‌بانی کشور و تقویت قوانین و بازدارندگی آنان را پیگیری کنیم و فراکسیون محیط زیست مجلس نیز فراکسیون فعالی است و می‌توان با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشت.
 
قوانین برخورد با شکارچیان غیرمجاز نیازمند به تشدید است تا افراد قانون‌شکن نتوانند علاوه بر تعرض به طبیعت و کشتار بی‌رحمانه حیوانات به سوی محیط بانان نیز تیراندازی کنند. این نشان می‌دهد که قوانین ما در این زمینه کارآمدی کافی را نداشته است.  سازمان محیط زیست از ظرفیت مردمی و گزارش‌های مردم در زمینه دست‌درازی به طبیعت استفاده کند تا بتوان به شکل بهتری از محیط زیست حفاظت کرد.
 
نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی گام خوبی برای دستگیری قاتلان دو محیط بان هرمزگانی برداشتند و باید این مرحله را با اشد مجازات قاتلان تکمیل کرد.

ذوالقدر: قوانین کارآمدتری برای مقابله با شکار غیرمجاز نیاز داریم

این دو شهید بزرگوار افتخار استان هرمزگان در کنار همه شهدای غیور مردم این استان و کشور هستند و باید راه آنها محکم و استوار و با جدیت هر چه بیشتر ادامه یابد.

خبرگزاری فارس: قوانین کارآمدتری برای مقابله با شکار غیرمجاز نیاز داریم
 
باید به همان جدیتی که نیروی انتظامی و دادگستری در دستگیری عاملان این قتل‌ها داشتند، پرونده سریع‌تر بررسی و قاتلان به سزای عمل‌شان برسند.
 
همه ما در برابر محیط زیست کشورمان مسؤولیم و نباید اجازه دهیم که افرادی با استفاده از خلع‌های قانونی و یا نبود محیط‌بان کافی در سراسر مناطق طبیعی کشور دست به کشتار حیوانات بی‌گناه بزنند و در این زمینه نیاز به همکاری آحاد مردم است.

 قوانین کارآمدتر و جدی‌تری برای مقابله با متعرضان به محیط زیست نیاز داریم و ما در مجلس پیگیر تصویب این قوانین با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست خواهیم بود و خون این دو شهید بزرگوار نیز ما در تدوین و تصویب قوانینی جامع در این زمینه جدی‌تر کرد.
 
 هم در حوزه مجازات‌های کیفری و هم در زمینه همکاری دستگاه‌ها با سازمان محیط زیست به قوانین بهتری نیاز داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار