امام جمعه بندرعباس گفت: شهید بهشتی برای تحقق عدالت واقعی در کشور همت گمارده بود و حاضر شد تا در اوج مظلومیت، زمینه‌های تحقق عدالت را در کشور مهیا سازد.
کد خبر: ۲۵۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 24 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: شب‌های قدر فضائل ارزشمند فراوانی دارد و موهبت گرانبهایی در این شب‌های عزیز نهفته است که سرنوشت انسان را رقم می‌زند.
 
وی بیان کرد: قدر این شب‌ها به خصوص شب‌های قدر را بدانید که خداوند فلسفه خلقت انسان را در این شب‌ها بنا نهاد و انسان با درنگ و تفکر و عبادت خداوند در این شب‌ها، راه رستگاری و عزت را می‌جوید.
 
امام جمعه بندرعباس با یادآوری اینکه سحر اولین شب قدر به ضربت خوردن امیرمومنان منتهی‌ می‌شود، خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت علی(ع) عصاره ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: هوای نفش هیچ‌گاه در وجود حضرت علی(ع) راه نیافت و به‌واسطه همین روح بلند و شخصیت ارزنده بود که حق با علی و علی با حق بود.
 
وی گفت: برای سنجش نفاق می‌توان نسبت یک جریان را با میزان حب و بغض آن با علی(ع) اندازه‌گیری است و در بسیاری از منابع اهل‌تسنن به ویژگی‌های کم‌نظیر امیر مومنان اشاره و به تفضیل در مورد آنها سخن گفته شده است و این نشان‌دهنده ویژگی‌های ممتاز علی(ع) در نزد همه مسلمانان است.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خطبه‌های دوم نماز جمعه بندرعباس با اشاره به روایات مختلف در نکوهش غیبت کردن در میان مسلمانان از غیبت به عنوان تباه کننده دین، باعث خشم خداوند و زشت‌ترین رفتارها نام برد و ادامه داد: مسلمان واقعی هرگز دین، عبادت، اندیشه و روزه خویش را با غیبت کردن تباه نمی‌کند.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره‌ای کرد و از خانواده‌ها خواست تا نگذارند جوانان‌شان به دام اعتیاد و مواد روانگردان گرفتار شوند.
 
وی یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامی و آغاز هفته قوه قضائیه را نیز گرامی‌ داشت و تصریح کرد: قوه قضائیه در استان هرمزگان اقدامات خوب و برجسته فراوانی به‌خصوص در طول سال‌های اخیر انجام داده و رتبه‌های خوبی را در میان دیگر استان‌های کشور به‌دست آورده است که باید از زحمات تک تک عزیزان فعال در این مجموعه تقدیر کرد.
 
امام جمعه بندرعباس در ادامه به ویژگی‌های اخلاقی و فکری شهید بهشتی اشاره و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این شهید بزرگوار و مظلومیتش فرمودند "آنقدری که من از مظلومیت این شهید متاثرم از شهادت او متاثر نیستیم" و این نشان می‌دهد که شهید بهشتی برای تحقق عدالت واقعی در کشور همت گمارده بود و حاضر شد تا در اوج مظلومیت، زمینه‌های تحقق عدالت را در کشور مهیا سازد.
 
وی در بخش پایانی اظهارات خود بر حضور مقتدرانه و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی روز قدس نیز تاکید کرد و افزود: تمام فتنه‌آفرینی‌ها در منطقه با توطئه صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار