پیکر دو محیط‌بان هرمزگانی با تلاش هیأت کوهنوردی هرمزگان و امدادگران هلال احمر به تیم پزشکی قانونی در بهشت زهرای باغو بندرعباس تحویل داده شد.
کد خبر: ۲۵۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 24 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس هیأت کوهنوردی هرمزگان با اشاره به اینکه عملیات صعود به ارتفاعات گنو از ساعت 18 آغاز و در ساعت 22 با پایین آوردن پیکر دو محیط‌بان به پایان رسید، اظهار کرد: از اداره کل محفاظت محیط زیست هرمزگان، هلال احمر و استانداری هرمزگان به علت صعب العبور بودن منطقه کوه گنو برای انتقال پیکر دو محیط بان از هیأت کوهنوردی درخواست کمک شد.
 
محمد هادی مفضل با اشاره به اینکه به دلیل تاریک شدن هوا، انتقال پیکر محیط بانان شهید با بالگرد به پایین دست ارتفاعات میسر نشده است، تصریح کرد: تیم 9 نفره امداد و نجات این هیأت به همراه 3 نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با تجهیزات کامل و دو دستگاه خودروی شاسی بلند به منطقه سنگ گچ کوه گنو اعزام شدیم.
 
رئیس هیأت کوهنوردی هرمزگان با بیان اینکه با توجه به مشخص بودن محل حادثه، در هنگام پایین آوردن پیکر دو محیط بان از ارتفاعات مشکل خاصی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: جا دارد از ساکنین روستاهای اطراف، نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس و هلال احمر استان هرمزگان در امر کمک‌رسانی تشکر کرد.
 
وی در پایان گفت: پیکر محیط‌بانان دقایقی پیش پس از انتقال از ارتفاعات گنو تحویل پزشکی قانونی هرمزگان واقعه در بهشت زهرای باغو داده شد.
 
لازم به ذکر است، ظهر گذشته(3 تیر) طی ماموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت شده گنو ، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ دوتن از محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو  آقایان "محمد دهقانی و پرویز هرمزی" یه دست شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیدند.
 
به گزارش ایسنا، دو محیط‌بان هرمزگانی که در ارتفاعات منطقه تحت حفاظت خود با شکارچیان درگیر شده بودند، به ضرب گلوله مستقیم متخلفان به شهادت نایل آمدند تا شمار محیط بانانی که در راه دفاع از محیط زیست و حیات وحش کشور به دیار باقی شتافته‌اند به ۱۱۶ تن برسد.
 
شهید محمد دهقانی، متولد یکم خرداد سال ۶۰، دارای مدرک فوق دیپلم، ۱۲ سال به صورت پیمانی با سازمان همکاری می‌کرد و یک دختر هشت ساله از وی به یادگار مانده است.
 
شهید پرویز هرمزی، متولد سوم آذر سال ۴۱، دارای مدرک دیپلم، 23 سال به صورت قرادادی در خدمت سازمان محیط زیست بود و ۶ فرزند (کوچکترین دوازده سال و بزرگترین سی سال) از او به یادگار مانده است.
 
گزارش های رسیده، حکایت از آن دارد که محیط‌بانان در جریان درگیری با شکارچیان متخلف بر اثر شلیک گلوله مستقیم به قلب و سر به شهادت رسیده‌اند و ضاربین پس از این حادثه از محل متواری شده و منطقه را ترک کرده‌اند.
 
این در حالی است که مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضاربین دو محیط‌بان به شهادت رسیده در استان هرمزگان تحت تعقیب هستند.
 
علی تیموری اظهار کرد: ضاربین هنوز دستگیر نشده و تحت تعقیب هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار